چین

پس از اینکه آمریکا چین را در فهرست کشورهای دستکاری‌کننده نرخ ارز قرار داد، با تشدید سریع اختلافات تجاری بین دو کشور، نرخ یوآن رکورد پایین‌تر تازه‌ای ثبت کرد و سهام جهان به شدت سقوط کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از اینکه آمریکا چین را در فهرست کشورهای دستکاری‌کننده نرخ ارز قرار داد، با تشدید سریع اختلافات تجاری بین دو کشور، نرخ یوآن رکورد پایین تر دیگری که پایین ترین سطح ۱۱ ساله است را ثبت کرد و سهام جهان به سقوط شدید خود ادامه دادند.

با هجوم سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های امن، قیمت اوراق قرضه، طلا، ین ژاپن و فرانک سوئیس بالا رفت

وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، اعلام کرد که دولت آمریکا چین را به عنوان یک دستکاری‌کننده نرخ ارز اعلام می‌کند. او گفت واشنگتن از طریق صندوق بین‌المللی پول برای از بین بردن رقابت ناعادلانه توسط پکن، اقدام خواهد کرد.

این اقدام شدید دولت آمریکا در برابر چین، باعث تقویت فرار از ریسک‌پذیری در بازارها شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱.۵ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه تا کنون رسید.

نیکی ژاپن در ابتدای معاملات امروز تا ۲.۱ درصد سقوط کرده بود، اما در ادامه بخشی از ضرر خود را جبران کرد تا ۰.۹۲ درصد پایین‌تر از سطح دیروز بسته شوددر بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۹۹ درصد از ارزش خود را از دست داد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۹۱ درصد افت کرد

ای‌اس‌اکس استرالیا ۲.۲۰ درصد سقوط کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷۹ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، ین ژاپن در برابر دلار تقویت شد و به نرخ ۱۰۶.۲۹۰ رسید. فرانک سوئیس ۱ درصد در برابر دلار جهش کرد تا به نرخ برابری ۰.۹۷ برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها