• ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
  • کد خبر: 27291
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت با ۳ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۸ دلار و ۹۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که به دلیل سایه افکندن اختلافات تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی، نگرانی ها از کاهش تقاضا برای نفت شدت گرفته است، قیمت نفت که به زیر ۶۰ دلار سقوط کرده، امروز تقریبا ثابت بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۳ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۸ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت به نزدیکی پایین ترین رقم های ۷ ماه گذشته رسیده است.در عین حال، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با ۸ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۵۳ دلار و ۵۶ سنت رسید.

پس از آنکه ترامپ به صورت یک طرفه به آتش بس تجاری با چین پایان داد و اعلام کرد که آمریکا بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای آمریکا تعرفه ۱۰ درصدی خواهد بست، قیمت نفت برنت در هفته گذشته بیش از ۹ درصد کاهش یافته است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: با توجه به اینکه سرمایه گذاران درگیر تاثیرات جنگ تجاری هستند، قیمت نفت همچنان تحت فشار است.

اما ترامپ روز سه شنبه نگرانی ها در مورد طولانی شدن جنگ تجاری با چین را رد کرد.

در همین حال، وزرای انرژی آمریکا و عربستان روز سه شنبه در واشنگتن نگرانی خود را از تهدید آزادی دریانوردی در خلیج فارس ابراز داشتند.

به دنبال تنش های اخیر بین ایران و غرب بر سر نفتکش ها و پهپادها، تنش ها در خاورمیانه افزایش یافته و موجب نگرانی از احتمال بسته شدن آبراه مهم تنگه هرمز شده است.

خبر دیگر در بازار نفت حاکی است، بر اساس برآورد انستیتوی نفت آمریکا میزان ذخایر نفت خام این کشور بیشتر از حد انتظار کاهش یافته و این تا حدودی موجب تقویت قیمت نفت شده است. آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت امروز منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها