طلا

اکثر تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی جدید کیتکو نیوز اعلام کرده اند که روند صعودی قیمت طلا طی روزهای آینده به طور محتاطانه ای ادامه خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز ، در حالی که قیمت جهانی طلا در روزهای گذشته با رشد فزاینده ای روبرو شده است، تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که بازار طلا احتمالا طی روزهای آینده با فشار فروش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش طلا طی هفته ای که گذشت بهترین عملکرد خود را در ۳ سال اخیر ثبت کرده است. تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین و سیاست های پولی انبساطی بانک های مرکزی جهان عامل اصلی این رشد چشمگیر بوده است.

در نظرسنجی این هفته ۱۶ تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که ۱۲ نفر معادل ۷۵ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۲ نفر معادل ۱۳ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۲ نفر دیگر نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۹۱۰ نفر شرکت کرده اند که ۵۹۹ نفر معادل ۶۵ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش همراه خواهد بود. ۱۸۷ نفر معادل ۲۱ درصد گفتند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۱۲۴ نفر معادل ۱۴ درصد نیز به عدم تغییر قیمت طلا رای دادند.

رشد قیمت طلا در شرایطی است که دولت چین برای نخستین بار در ده سال اخیر اجازه داده است تا ارزش یوان در برابر دلار ۷ درصد افزایش یابد.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: احتمال اصلاح در بازار طلا وجود دارد و سرمایه گذاران باید محتاط باشند.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند عوامل فصلی تاثیر مهمی در ادامه روند صعودی قیمت طلا خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها