مس

به دلیل کاهش واردات مس تصفیه‌شده در سال جاری، موجودی مس انبارهای تحت نظارت بورس شانگهای در پایان ماه جولای به پایین‌ترین میزان ثبت‌شده در هشت‌ماهه اخیر رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس پرس، موسسه فست‌مارکت موجودی مس انبارهای شانگهای را در تاریخ ۲۹ جولای در محدوده ۳۹۱ تا ۳۹۵ هزار تن ارزیابی کرد که این رقم نسبت به موجودی ۴۳۵ تا ۴۴۱ هزار تن مربوط به روز یک جولای، ۱۰،۳ درصد و معادل ۴۵ هزار تن کاهش داشته است.

موجودی این انبارها به مدت چهار ماه و از ابتدای ماه می کاهش مداوم داشته و اکنون طی ۸ ماه گذشته و از اواسط نوامبر سال گذشته که حجم موجودی در محدوده ۳۸۳ تا ۳۹۰ هزار تن بود، به کمترین سطح خود رسیده است.

آخرین سطح موجودی انبارها شاهد کاهش ۹۰ هزار تنی و معادل افت ۱۸،۶ درصدی نسبت به موجودی ۴۷۵ تا ۴۹۱ هزار تن مربوط به روز دوشنبه، ۳۰ جولای ۲۰۱۸ بوده است.

فعالان بازار کاهش شدید سطح موجودی انبارها در ماه جولای را ناشی از افت واردات مس تصفیه‌شده از ماه مارس می‌دانند، چراکه در این زمان، معامله‌گران با محدودیت‌های اعتباری مواجه شدند. این امر باعث شده، محموله‌های کمتری به انبارهای ثبت‌شده در بورس شانگهای تحویل داده شود.

یک تاجر مس مستقر در شانگهای درباره دلایل این کاهش به موسسه فست‌ مارکت گفته است که پس از آن که یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان مس در چین، گروه Tewoo، از اواخر ماه مارس اعتبارات بسیار کمتری از طرف بانک‌ها دریافت کرد، واردات مس تصفیه‌شده به چین بسیار کاهش یافت.

فعالان بازار همچنین به ضرر مداوم آربیتراژ مس وارداتی در ماه جولای به‌عنوان عامل دیگری برای کاهش تحویل مس به انبارهای‌ شانگهای‌ اشاره‌کردند.

طبق محاسبات موسسه Fastmarkets، یک معامله‌گر برای وارد کردن مس درجه یک به چین در ماه جولای، به طور متوسط ۵۰ دلار در هر تن ضرر می‌کند، درحالی‌که این ضرر در ماه ژوئن به طور متوسط ۳۳ دلار در هر تن بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها