مس

جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس نشان می‌دهد میزان ظرفیت کارخانه‌های مس تصفیه شده طی چهار ماه نخست امسال، حدود ۹ میلیون و ۳۲۷ هزار تن بود که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «کالاخبر»،جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس نشان می‌دهد که میزان ظرفیت کارخانه‌های مس تصفیه شده طی چهار ماهه نخست امسال، حدود ۹ میلیون و ۳۲۷ هزار تن بود که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۲.۷ درصد افزایش یافته است. این رقم در مدت زمان یادشده در سال گذشته میلادی ۹ میلیون و ۷۸ هزار تن بود.

براساس این گزارش،‌ میزان ظرفیت معادن مس جهانی در مدت زمان این گزارش هشت میلیون و ۱۷۰ هزار تن برآورد شده و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی (هشت میلیون و ۱۴۰ هزار تن) حدود ۰.۳۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین بهای جهانی مس در یک سال گذشته میلادی، با ریزش ۵۶۶ دلاری روبرو شده است.

گزارش‌های خبری نشان می‌دهد بهای جهانی مس از هر تن حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دلار در ماه مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶-فروردین ۹۷) به حدود هرتن پنج هزار و ۹۵۷ دلار در روزهای اخیر رسیده است.

بنابر این گزارش، شرکت‌های مس جهانی طی چهار ماهه امسال، حدود ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۰۰ تن ماده معدنی تولید کردند و این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۶ میلیون و ۶۰۴ هزار تن بود که حاکی از کاهش ۹ دهم درصدی تولید است.

گروه مطالعات بین‌المللی مس پیش از این اعلام کرده بود که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹، بازار مس تصفیه شده با کسری روبرو شد، این گزارش نشان می‌دهد گروه مطالعات بین‌المللی در ماه مارس ( اسفند ۹۷-فروردین ۹۸) ۵۱  هزار تن کسری داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها