معدن

رییس هیات عامل ایمیدرو: وسعت اکتشاف معادن توسط ایمیدرو با برنامه جدیدی که به تایید رسیده، به مرز ۶۰۰هزار کیلومتر مربع خواهد رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور که صبح امروز به همراه معاونان و مدیران این سازمان در نشستی با خبرنگاران سخن می گفت،‌ تصریح کرد: اکنون برنامه جدید اجرای ۳۰۰هزار کیلومتر مربع به تایید وزیر صنعت معدن و تجارت رسیده و به زودی اجرای آن آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه انجام برنامه های اکتشاف و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به سبب پیگیری های خبرنگاران و نقدهای انجام شده، قوت گرفته است، گفت: رسانه ها طی سال های گذشته همواره نسبت به فعال شدن پتانسیل های اکتشافی ایران سخن گفته اند و گزارش و نقدهای متعدد منتشر کرده اند که این امر، نیرو بخش این سازمان در انجام وظایف خود بوده است.

۱۶ میلیارد دلار طرح جدید

غریب پور تصریح کرد: ایمیدرو تاکنون با کمک بخش خصوصی، ۱۴ میلیارد دلار سرمایه در معدن و صنایع معدنی جذب کرده و تا افق ۱۴۰۴ نیز ۱۶ میلیارد دلار سرمایه جدید جذب خواهد کرد.

غریب پور ادامه داد: امروزه برای احیای معادن کوچک، کمیته های اجرایی در استان ها ایجاد شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان خود را متعهد به ایفای مسوولیت اجتماعی می داند، افزود: در ایمیدرو انجام درست کار به شیوه درست، جزو سیاست های اصلی است که اجرا می شود.

راهبردها و اهداف نقشه راه

غریب پور به جایگاه این سازمان در نقشه راه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: در نقشه راه معدن ۷۲ راهبرد مشخص شده که ایمیدرو مسوول ۳۳ راهبردها- معادل ۴۶درصد آن- است.

وی ادامه داد: برای این ۳۳ راهبرد ۱۴۵ هدف تعیین کرده ایم و بیش از ۳۰درصد هم پیشرفت حاصل شده است.

غریب پور خبر داد: پیش بینی شده امسال افزون بر ۳.۵ میلیارد دلار پروژه معدن و صنایع معدنی افتتاح شود و از جمله برنامه های افتتاحی امسال، کارخانه احیای مستقیم بافت و واحد جدید گندله سازی در سنگان است.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره جایگاه این حوزه در بورس گفت: طی ۴ ماهه نخست امسال، ۲۰ شرکت بزرگ معدنی ۲۷ درصد فروش بورس (۴۷ هزار میلیارد تومان) را به خود اختصاص دادند به همین دلیل ما در مجامع تلاش کرده ایم در پروژه های مشخصی، افزایش سرمایه دهیم تا این پروژه ها با ظرفیت عظیم شرکت های بزرگ پیش رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حالی که با تشدید تحریم ها،‌ زمانی نگران حفظ تولید بودیم امروز با رشد تولید مواجه شده ایم.

غریب پور همچنین اظهار داشت: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، ۱۷۰ نیاز آموزشی از شرکت های ایمیدرو شناسایی و ۲۷ مورد را به پروژه آموزشی تبدیل کردیم.

تحقیقات نیاز محور

وی افزود: در سایت طراحی شده، تحقیقات و ساخت داخل، نیاز محور شده است و بین سازندگان قطعات و تجهیزات و نیازهای وارداتی به صورت همزمان مدیریت می شود تا با خروج از لیست واردات، به ساخت داخل متکی شویم.

غریب پور اظهار داشت: فعالیت ها در ایمیدرو به برنامه تبدیل شده تا به فرآیند نتیجه گرا تبدیل شود. به عنوان مثال، اکتشافات پایش می شود تا به سرانجام مطلوب برسد.

وی تاکید کرد: توجه به بخش خصوصی، از جمله راهبردهای ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است و در این راستا، شرکت های بزرگ را با اهداف این حوزه همراه کرده ایم. از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه، توسعه ۱۰ میلیون تنی فولاد هرمزگان و امضای تفاهم نامه با بخش خصوصی برای تکمیل راه آهن منطقه سنگان است.

غریب پور افزود: برای طرح تیتانیوم کهنوج، معدن زغال سنگ در طبس، کک سازی اروند و الکترود گرافیتی آگهی مناقصه داده شده است. از سوی دیگر اسکله و بارگیری منطقه ویژه خلیج فارس نیز به کنسرسیومی از شرکت های بزرگ واگذار می شود.

وی تاکید کرد: ایمیدرو خود را مسئول توسعه بخش معدن و صنایع معدنی می داند. پس از انجام اکتشافات، از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها