نیجریه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه، نقشه انبارهای رسمی بورس کالای این کشور را منتشر و تاکید کرد که انبارها و زیرساخت‌های ذخیره‌سازی کالاهای کشاورزی به کمک بورس کالا و توسعه معاملات قبض انبار یک ضرورت برای توسعه بخش کشاورزی و سهولت معاملات به شمار می‌رود.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، براساس اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه، زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و معاملات قبض انبار به دلیل کمک به کاهش زیان‌های پس از برداشت محصول، حفظ کیفیت محصول و امکان عرضه مداوم محصولات به مصرف‌کنندگان در طول سال، برای بخش کشاورزی و حفظ و بهبود زنجیره ارزش از اهمیت حیاتی برخوردار است. همچنین وجود انبار و زیرساخت ذخیره‌سازی محصولات به کمک بورس کالا به شفافیت معاملات حوزه کشاورزی یاری می‌رساند.

این کمیسیون با اشاره به انتشار نقشه پراکندگی انبارهای کالا در سراسر نیجریه افزود: «ذخیره‌سازی محصول، پلتفرم اصلی معاملات مبتنی بر تحویل کالا را شکل می‌دهد. انبارهای معرفی شده به بورس‌های کالای مورد تایید کمیسیون مرتبط هستند و کشاورزان و مالکان کالاها که مایل به عرضه محصول خود در بورس هستند، به راحتی می‌توانند از تسهیلات و امکانات این انبارها استفاده کنند.»

بورس AFEX به عنوان تنها بورس کالای غیردولتی و متعلق به بخش خصوصی نیجریه در 18 استان این کشور دارای انبارهای ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی است. این بورس در نقاط مختلف استان کادونا 11 انبار برپا کرده است و در مجموع 41 انبار در اختیار دارد. بخش دولتی (بورس کالای نیجریه) نیز مالک 7 انبار است.

بورس کالای نیجریه (NCX) دومین بورس کالای بزرگ این کشور است که در کنار بورس AFEX به کشاورزان و معامله‌گران محصولات کشاورزی خدمات ارائه می‌کند. این بورس در 4 استان نیجریه اقدام به تاسیس انبارهای ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی کرده است. بر اساس مدارک موجود و بررسی‌های میدانی، کشاورزانی که محصولات خود را در این انبارها ذخیره می‌کنند و از طریق بورس‌های کالا به فروش می‌رسانند، از تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، رضایت کامل دارند. یکی از کشاورزان نیجریه در این باره گفت: «با راه‌اندازی زیرساخت‌های ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی در سراسر نیجریه، کشاورزان این کشور پس از برداشت محصول آن را به انبارها می‌سپارند. وجود این انبارها برای حفظ کیفیت محصول تا زمان یافتن مشتری مناسب بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر، ما می‌توانیم با استفاده از قبض‌های انبار که نشان‌دهنده مالکیت ما بر مقدار مشخصی محصول کشاورزی است، از بانک‌ها وام کم‌بهره دریافت کنیم. به همین دلیل، دیگر نگران فروش سریع محصول به خاطر نداشتن پول نیستیم.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه که زیر نظر وزارت دارایی این کشور فعالیت می‌کند، بالاترین نهاد نظارت بر بازار سرمایه نیجریه است. این کمیسیون برای عرضه محصولات و فرآیندهای معاملاتی جدید، همکاری نزدیکی با همه ذینفعان دارد.

منبع: Premium Times

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها