کیتکو.jpg

جدیدترین نظرسنجی کیتکو از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا همچنان طی روزهای آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

  به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۱.۶ درصد افزایش به بیش از ۱۲۴۳ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده می تواند تا سطح ۱۲۵۰ دلاری افزایش یابد.

در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو نیوز ۱۲۸۷ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۰۳۵ نفر معادل ۸۰ درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

همچنین ۱۶۲ نفر معادل ۱۳ درصد نیز به کاهش قیمت طلا در روزهای آتی رای داده اند و ۹۰ نفر معادل ۷ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

هفته گذشته نیز ۶۰۳ نفر معادل ۶۰ درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا به روند صعودی ادامه خواهد داد.

کارشناسان اقتصادی که هفته گذشته به کاهش قیمت طلا رای داده بودند، این هفته با سرمایه گذاران بین المللی همراه شده و پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

از ۳۶ کارشناس ارشد اقتصادی ۱۵ نفر در نظرسنجی شرکت کرده اند که از این تعداد ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده است

از طرفی ۴ کارشناس اقتصادی معادل ۲۷ درصد نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۲ نفر معادل ۱۳ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر نمی کند.

یکی از مهمترین عللی که احتمالا موجب افزایش قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد این است که سرمایه گذاران زیادی بار دیگر به بازار طلا جذب شده اند. به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره آمریکا و شاخص سهام قرار خواهد داشت.

این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در روزهای آینده تا سطح ۱۲۵۰ دلاری افزایش یابد. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. بازار طلا طی روزهای آینده منتظر انتشار آمارهای اقتصادی جدیدی در آمریکا منطقه یورو و چین است.

 

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها