زیره

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران انعقاد بیش از ۳۵۶ هزار و ۹۰۰ قرارداد به ارزش ۵۷۳۸ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال به ثبت رسید.

به گزارش « کالاخبر»؛ طی معاملات هفته گذشته معامله گران در ۸ سررسید فعال در بازار قراردادهای آتی زعفران و زیره سبز تعداد ۳۵۶ هزار و ۹۴۲ قرارداد آتی را منعقد کردند که انعقاد این تعداد قرارداد معادل ۲۰۶ تن و ۳۰۴ کیلوگرم محصول زعفران نگین و رشته ای درجه یک و ۹۳۸۹ تن محصول زیره سبز بود.

طی هفته قبل استقبال معامله گران از قراردادهای زیره سبز سبب شد که بیش از ۵۶ درصد ارزش کل معاملات بازار مشتقه تنها در دو نماد معاملاتی فعال بر پایه این محصول رقم بخورد. بطوریکه دو نماد قرارداد آتی زیره سبز تحویل شهریور و آبان ماه ۱۳۹۸ به ترتیب بیش از ۲۱۴۷ میلیارد و ۱۰۴۵ میلیارد ریال از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند که در نتیجه این معاملات، ۶۳ هزار و ۸۳۹ قرارداد آتی زیره سبز برای تحویل در سررسید شهریور ۹۸ منعقد شد و ۳۰ هزار و ۵۶ قرارداد آتی زیره سبز نیز برای تحویل در سررسید آبان ماه مورد معامله قرار گرفت.

در بخش معاملات زعفران نگین و رشته ای نیز معامله گران بیش از ۲۶۳ هزار قرارداد آتی را منعقد کردند که در میان سررسیدهای فعال، قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در شهریور ۹۸ با انعقاد ۱۲۹ هزار و ۲۳۲ قرارداد به ارزش ۱۲۵۲ میلیارد و ۷۹ میلیون ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان سایر نمادهای فعال بر پایه دارایی طلای سرخ به خود اختصاص داد. در دو سررسید مرداد و مهر ۹۸ نیز به ترتیب ۳۵ هزار و ۹۱ هزار قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد.

همچنین معامله گران در سه نماد فعال قراردادهای آتی زعفران رشته ای با سررسید مرداد، شهریور و مهرماه ۹۸ نیز در مجموع ۷۱۹۶ قرارداد به ارزشی بیش از ۲۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال منعقد کردند.

این گزارش می افزاید، در پایان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد موقعیت های باز در هشت نماد معاملاتی فعال، به بیش از ۷۶ هزار موقعیت افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها