عصر فولاد

گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین هفته گذشته را در حدود قیمت ۹۰ دلار آغاز کرد تا ۴ شنبه به ۸۳ دلار رسید و نهایتا روز جمعه ۸۵ دلار هر تن خشک سی اف آر شد.  مدتی است که فولادسازان چینی سنگ آهن چندانی خریداری نکرده اند و با توجه به موجودی پایین انبارها برخی خرید ها کمک کرد قیمت روز جمعه کمی بهبود یابد.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران بنا بر گزارش یومتال، جدیدترین قیمت برای سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد از ۴۵.۸ دلار به ۳۹.۶ دلار هر تن فوب رسید و سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۱ درصد ایران نیز از ۴۴.۲ دلار به ۳۷ دلار هر تن فوب کاهش داشت.

قراضه

بازار واردات قراضه ترکیه نزولی بود و قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ از ۲۸۴ دلار یک هفته قبل به ۲۷۷  دلار هر تن سی اف آر رسید. همچنین آخرین قیمت قراضه آ۳ وارداتی به ترکیه  از ۲۷۲ دلار به ۲۶۸ دلار هر تن سی اف آر کاهش داشت. با توجه به فعالیت کم خریداران ترک در بازار قراضه، جو بازار همچنان منفی است.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا قراضه کانتینری ۲۰-۸۰ تا ۵ دلار افت داشته ۲۷۵ دلار هر تن سی اف آر بود.  قراضه سنگین صادراتی ژاپن  در حدود ۲۵۹ دلار در ثبات نسبی ماند. در شرق آسیا متوسط قیمت قراضه وارداتی ۲۰-۸۰ حدود ۳۰۴ دلار هر تن سی اف آر و در ثبات بود.

در بازار داخلی آمریکا نیز  قراضه خرد شده  ۲۸۲ دلار هر لانگ تن  و  بدون تغییر ماند.

بیلت

بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته از ۴۰۵ دلار به ۳۹۸ دلار هر تن فوب کاهش داشت.

قیمت بیلت در بازار جنوب شرق آسیا با توجه به رکود بازار افت داشته است. بیلت هند ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا و محصول روسیه ۴۴۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد.

قیمت درخواستی خرید بیلت در بازار داخلی ترکیه ۴۱۵ دلار هر تن درب کارخانه شنیده شده ولی کارخانه ها کمتر از ۴۲۰ دلار پیشنهاد نمی دادند. متوسط قیمت بازار داخلی از ۴۲۵ تا ۴۳۰ دلار به ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار هر تن درب کارخانه رسید. بیلت صادراتی ترکیه نیز ۴۲۵ تا ۴۳۰ دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

مقاطع

هفته گذشته در بازار چین میلگرد صادراتی از ۴۹۰ تا ۴۹۵  دلار به حدود  ۴۶۵ تا ۴۷۵  دلار هر تن فوب کاهش داشت. اغلب مشتریان سیاست انتظار در پیش گرفتند چون موجودی کافی در انبارها داشتند.

چندین محموله میلگرد سی آی اس  در ۴۴۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه به خاور میانه فروخته شد در حالی که پیشنهاد اولیه ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار بود. از این رو تا آخر هفته قیمت متوسط بازار به ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار رسید.

قیمت میلگرد در بازار صادرات ترکیه از ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار هر تن فوب به ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار کاهش داشت. فعالان بازار معتقد بودند شاید در ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار امکان معامله وجود داشته باشد.در بازار داخلی اروپا میلگرد ۴۹۲ یورو هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. در بازار داخلی آمریکا نیز میلگرد در ۶۴۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت.

ورق

در هفته ای که گذشت قیمت ورق گرم صادراتی سی آی اس از ۴۷۰ تا ۴۸۵ دلار هر تن فوب به ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلار هر تن فوب رسید. رکود تقاضا بازار را در سکوت نگه داشت.

در ترکیه آخرین قیمت ورق گرم صادراتی ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار هر تن فوب بود. ورق گرم وارداتی نیز در ۴۹۰ تا ۵۰۵ دلار هر تن سی اف آر ثبات داشت.

ورق گرم صادراتی چین نزولی بود و از ۴۷۵ تا ۴۹۵ دلار هر تن فوب  به ۴۷۴ تا ۴۷۶ دلار هر تن فوب رسید. در بازار داخلی چین نیز ورق گرم ۵۲۹ تا ۵۳۰ دلار هر تن درب کارخانه شنیده شد.

در بازار داخلی آمریکا ورق گرم از ۶۰۱ دلار به ۵۹۶ دلار هر شورت تن درب کارخانه کاهش داشت. در بازار داخلی اروپا نیز ورق گرم ۲ یورو بهبود داشت و ۴۷۰ یورو هر تن درب کارخانه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها