باستانی

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: عرضه زیره و زعفران در بورس کالا تجربه ای موفقیت آمیز بوده که همین عرضه موفق و رضایت کشاورزان و فعالان بازار باعث شده است تا بحث عرضه سایر محصولات در آینده نزدیک در بورس کالا جدی تر شود.

به گزارش «کالاخبر»، سعید باستانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لزوم ورود انواع محصولات کشاورزی به بورس کالا اعلام کرد: به نظر می رسد که چون بازار کسب و کار در حوزه کشاورزی یک بازارسنتی بوده و بازار بورس یک بازار مدرن است، بنابراین تفاوت ورود از عرصه سنتی به مدرن به زمینه سازی هایی نیاز دارد.

وی افزود: این در حالی است که در هر کالایی که زمینه های لازم فراهم و فاصله بازار سنتی و مدرن کم شده، سریع تر وارد بازار بورس شده است، در همین زمینه عرضه زعفران و در ادامه زیره در بورس کالا مطرح و اجرایی شد که با توجه به موفقیت این عرضه ها، هم اکنون الگویی مناسب برای عرضه سایر کالاهای کشاورزی در بورس وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: به مرور شاهد پربار شدن تالار معاملات کشاورزی بورس خواهیم بود زیرا فعالان بخش های مختلف در حال آشنایی با مزایای حضور در بورس هستند و به نظر می رسد در چند ماه آینده اتفاق های مثبتی در این زمینه رقم بخورد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس به استانداردسازی و رشد کیفی محصولات کمک ویژه ای می کند، گفت: عموما سنجش کیفیت محصولات در بخش کشاورزی به صورت چشمی انجام می شود که این موضوع برای چرخه عرضه مشکلاتی را هم ایجاد می کند از این رو با قرار گرفتن محصولات روی تابلوی بورس مشکل درجه بندی کیفی محصولات و کشف نرخ دقیق تر کالاها نیز مرتفع می شود.

باستانی در پایان به موضوع قیمت گذاری اشاره کرد و گفت: رفته رفته باید شیوه قیمت گذاری دستوری را کنار بگذریم که به نظر می رسد بستر بورس یکی از بهترین مسیرها در این زمینه است تا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان همواره براساس عرضه و تقاضا اقدام به کشف قیمت محصولاتشان کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها