ناصرپور

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس‌کالای ایران با اشاره به اینکه مقدمات کار برای آغاز معاملات گواهی سپرده پسته در حال فراهم شدن است، گفت: کشف نرخ عادلانه، افزایش سطح دسترسی کشاورزان به بازار در سطح ملی و بین المللی، استاندارد سازی پسته، کمک به صادر کنندگان محصول که با اطمینان می‌توانند محصول پسته را تهیه و صادر کنند از مهم‌ترین مزایایی است که با عرضه پسته در بورس کالا پیش بینی می‌شود به دست بیاید.

به گزارش «کالاخبر»،علیرضا ناصر پور در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار داشت: پسته محصولی خاص است که بیشترین صادرات حوزه کشاورزی مربوط به این محصول است.

وی ادامه داد: عمده پسته تولیدی کشور صادر می‌شود و بازارهای خوبی برای این محصول در جای جای دنیا وجود دارد.

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: این محصول گردش مالی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان دارد که ورود آن به بورس کالا خواسته بخشی از فعالان تولید و صادرات پسته بوده است.

ناصرپور افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده از مهر امسال و همزمان با برداشت پسته معاملات گواهی سپرده پسته و در ادامه قرارداد آتی این محصول در بورس کالا راه اندازی می‌شود.

وی گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته و بورس کالا، پیش بینی موفقیت در خصوص عرضه این کالا در بورس را داریم.

وی افزود: به منظور عرضه مناسب این کالا و رونق معاملات گواهی سپرده کالایی نیز انبارهای مناسبی در حال پذیرش هستند. 

ناصرپور با اشاره به مزایای ورود پسته به بازار بورس خاطر نشان کرد: کشف نرخ عادلانه، افزایش سطح دسترسی کشاورزان به بازار در سطح ملی و بین المللی، استاندارد سازی پسته، کمک به صادر کنندگان محصول که با اطمینان می‌توانند محصول پسته را تهیه و صادر کنند از مهم‌ترین مزایایی است که با عرضه پسته در بورس کالا پیش بینی می‌شود به دست بیاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها