زعفران

در جریان معاملات هفته اول شهریور ماه ۱۳۹۸، معامله گران تعداد ۳۱۴ هزار و ۹۳۳ قرارداد آتی زعفران و زیره سبز را در ۱۰ سررسید فعال منعقد کردند تا ارزش معاملات در بازار مشتقه بورس کالای ایران به رقمی بیش از ۴۸۲۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال برسد.

به گزارش «کالاخبر»، طی معاملات هفته گذشته، قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در آبان ماه امسال با ۱۰۱ هزار و ۴۳۴ قرارداد منعقده و ثبت بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال ارزش معاملاتی، بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

قرارداد آتی زعفران نگین تحویل شهریور ماه جاری نیز پس از سررسید آبان ماه بیشترین حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند. بطوریکه در قرارداد مذکور بالغ بر ۷۶ هزار و ۵۰۰ قرارداد منعقد شد تا سررسید مذکور ۷۳۳ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال از کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد.

در میان قراردادهای آتی زیره سبز نیز بیش از  ۴۸ هزار قرارداد برای تحویل آبان ماه و ۳۷ هزار و ۸۰۰ قرارداد برای سررسید شهریور ماه جاری منعقد شد. ارزش معاملات دو سررسید مذکور به ترتیب به رقمی حدود ۱۴۱۹ میلیارد و ۱۱۰۹ میلیارد ریال رسید.

این گزارش می افزاید، بازار معاملات هفته گذشته شاهد حضور و غیاب دو نماد معاملاتی هم بود؛ بطوریکه قرارداد آتی زعفران نگین مداد ۹۸ با پایان دوره معاملاتی خود، در روند معاملات هفته گذشته غایب بود و قرارداد آتی زیره سبز تحویل آذر ماه نیز اولین هفته معاملاتی خود را با ثبت ۳۱۲۴ قرارداد پشت سر گذاشت تا به عنوان نماد تازه وارد زیره سبز در بازار قراردادهای آتی شناخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها