فولاد

با امضای تفاهم نامه میان بورس بمبئی و فدراسیون کاربران و مصرف کنندگان فولاد هند، فدراسیون مذکور تمامی امکانات و اعضای خود را برای مشارکت در قراردادهای آتی فولاد این بورس به میدان خواهد آورد که براساس پیش بینی ها، راه اندازی قرارداد آتی محصولات فولادی طویل و تخت موجب ارتقای صنعت فولاد هند در سال های آینده خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از روزنامه «تایمز آو ایندیا»، آشیشکومار چاهان مدیر عامل بورس بمبئی گفت: تفاهم نامه بسیار مهمی بین بورس بمبئی و فدراسیون کاربران و مصرف کنندگان فولاد هند منعقد شده که به موجب آن فدراسیون مذکور تمامی امکانات و اعضای خود را برای مشارکت در قراردادهای آتی فولاد این بورس به میدان خواهد آورد. این فدراسیون در تلاش است که تمامی بازیگران عرصه تولید محصولات فولادی را گردهم آورده تا از طریق معاملات آتی این محصول، ضمن کمک به افزایش سرانه مصرف فولاد در کشور، موجب رشد و ارتقای این صنعت در هند شود. بنابر گفته این مدیر ارشد بازار سرمایه هند، بورس و فدراسیون فولاد در نظر دارند طی یک همکاری بلندمدت قراردادهای آتی محصولات فولادی طویل و تخت را راه اندازی کنند. وی معتقد است همکاری و هم افزایی که به واسطه این توافق میان اعضای فدراسیون و بورس شکل گرفته حتی می تواند به راه اندازی محصولات جدیدتر در حوزه قراردادهای مشتقه فولادی نیز بیانجامد. کارشناسان حوزه فولاد نیز اعلام کرده اند که توافق مذکور اولین و اساسی ترین قدم در رسیدن به فرصت های جدید برای رشد و شکوفایی بازار فولاد هند خواهد بود.

در همین راستا، نیکونژ توراهیا، رئیس فدراسیون کاربران فولاد هند ضمن اشاره به نقش این اتحاد راهبردی بین بورس و صنعت فولاد ابراز داشت: " این اقدام ضمن ایجاد دسترسی عادلانه فعالان بازار برای سرمایه گذاری در قراردادهای آتی فولاد و پوشش ریسک های این بازار، موجب افزایش مشارکت همگانی در قراردادهای مذکور و رونق صنعت و ایجاد فرصت های شغلی، جذب نیروی کار بیشتر و افزایش اشتغالزایی در بازار کار هند خواهد شد."

بنابراین گزارش، بورس بمبئی که با درک نیاز بازار، مجوز معاملات کالایی خود را از نهاد ناظر بازار این کشور دریافت کرده به تازگی پذیرش قراردادهای آتی سویا و بادام را نیز در دستور کار قرار داده بود که قرار است این دو قرارداد در سه ماهه چهارم امسال راه اندازی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها