مس

داده‌های اولیه حاکی از آن است که تولید مس تصفیه‌شده در جهان در پنج ماهه اول ۲۰۱۹ حدود یک درصد کاهش یافته است، تولیدات اولیه شامل استخراج الکترولیتی و الکترووینینگ حدود ۱،۵ درصد افت پیدا کرد و تولیدات ثانویه ناشی از ضایعات یک درصد افزایش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از گروه مطالعات بین‌المللی مس، کاهش تولید مس تصفیه‌شده در جهان عمدتاً به دلیل کاهش تولید این محصول در شیلی، هند، زامبیا، ژاپن و چند کشور دیگر بوده است. بر این اساس،  تولید مس تصفیه‌شده الکترولیتی در شیلی که ناشی از تعطیلی موقت واحد ذوب به‌منظور ارتقا تولید و رعایت مقررات جدید زیست‌محیطی بوده است موجب کاهش ۳۷ درصدی مس تصفیه شده است. کل تولید مس تصفیه‌شده شیلی کاهش ۱۵ درصد را تجربه کرده است.

همچنین تولید هند که ناشی از تعطیلی واحد ذوب Tuticorin متعلق به کمپانی Vedanta در آوریل سال ۲۰۱۸ بوده منجر به کاهش ۳۶ درصدی شده است.

کاهش ۲۸ درصدی تولید مس تصفیه‌شده زامبیا به دلیل قطع برق، تعطیلی عملیات ذوب و اعمال ۵ درصد تعرفه بر خوراک وارداتی واحدهای ذوب از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۹ و  کاهش تولید در ژاپن، پرو، ایالات متحده و چند کشور اروپایی به دلیل تعطیلی واحدهای ذوب و انجام عملیات تعمیر و نگهداری از دیگر عوامل مؤثر بر کاهش تولید مس تصفیه شده در پنج‌ماهه نخست سال جاری بوده است.

گروه مطالعات بین‌المللی مس در ادامه گزارش خود می‌نویسد:بااین‌حال، این کاهش تولید با رشد تولید چین و کشورهایی مانند استرالیا، برزیل، ایران و لهستان که در سال ۲۰۱۸ با محدودیت‌های تولیدی مواجه بودند، تا حد زیادی جبران شد.

همچنین بر مبنای شاخص‌های منطقه‌ای، تخمین زده می‌شود که میزان تولید مس تصفیه‌شده در آسیا ۲،۵ درصد و در اقیانوسیه ۱۵ درصد افزایش یافته است، اما در آفریقا ۹ درصد، آمریکا ۱۰ درصد و اروپا ۰،۵درصد کاهش پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها