مدیرعامل بورس دالیان

مدیرعامل بورس کالای دالیان گفت: این بورس در نظر دارد به زودی قرارداد آتی استایرن و فلفل چیلی را پذیرش و راه اندازی کند.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری «شین هوا»، «لی ژنگ یانگ» اظهار کرد: معاملات آتی استایرن و فلفل چیلی ضمن ارسال سیگنال های قیمتی به بازار، ابزار پوشش ریسک نوسانات قیمت را به ویژه در شرایطی که تغییر جریان اقتصاد داخلی و جهانی موجب بروز نااطمینانی در تولید و عملیات بازار می شود، برای فعالان بازار فراهم می آورد.

وی با اشاره به راه اندازی این قراردادها، خبرهایی نیز برای مشتریان خارجی این بورس داشت. به گفته مدیرعامل بورس کالای دالیان، قرار است به منظور سرعت بخشیدن به حضور معامله گران خارجی در این بورس، با اصلاح قوانین و مقررات مشتریان خارجی، محدودیت های قانونی خارجی ها برای ورود به معاملات این دسته از کالاها رفع شود.

وی افزود: بورس دالیان در حال راه اندازی پلتفرم معاملات مابه التفاوت قیمت (Basis Trading) در ماه قراردادهای متوالی است که بازار نقدی کالایی را کارآمدتر، هموارتر و امن تر خواهد کرد.

خبرگزاری شین هوا همچنین در این گزارش به افزایش چشمگیر حجم معاملات قراردادهای اختیار معامله در بورس دالیان طی شش ماه نخست ۲۰۱۹ اشاره کرد. بنابراین گزارش با ورود و پذیرش اختیار معامله ذرت، کتان (پنبه) و لاستیک طبیعی یا کائوچو در این بورس، معاملات مشتقه این بورس روزهای موفقی را پشت سر نهاده است. بنابر اعلام انجمن معاملات آتی چین، ارزش کل معاملات بورس دالیان طی نیمه نخست امسال به ۱۲۸.۶ تریلیون یوان معادل ۱۷.۹ تریلیون دلار رسیده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۳۳.۸ درصد افزایش نشان می دهد. بورس دالیان در راستای برنامه های توسعه محصولات خود در نظر دارد به زودی قرارداد های اختیار ذغال کک شو و کک متالورژی را نیز پذیرش و راه اندازی کند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها