• ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
  • کد خبر: 28170
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۵۲۵ دلار و ۶۴ سنت رسید و در نزدیکی بالاترین رقم های بیش از ۶ سال گذشته باقی ماند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار افزایش یافته و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده است که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند، قیمت فلز زرد امروز کاهش داشت، اما نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی به دلیل تشدید جنگ تجاری مانع از آن شده تا قیمت ها از بالاترین رقم چند سال اخیر فاصله زیادی بگیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۵۲۵ دلار و ۶۴ سنت رسید و در نزدیکی بالاترین رقم های بیش از ۶ سال گذشته (۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت) که هفته گذشته به ثبت رسیده بود باقی ماند.قیمت طلا در بازار امریکا هم امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۵۳۳ دلار و ۸ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۲ سال گذشته رسید در حالی که ارزش سهام در بازارهای بورس جهان به دلیل اختلافات تجاری آمریکا و چین شاهد افت بود.

وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه اعلام کرد، این کشور از آمریکا بابت تعرفه های وضع شده جدید نزد سازمان تجارت جهانی مطرح کرده است.

در همین حال، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تلویحا به قانونگذاران این کشور هشدار داده که اگر آنها دستش را برای خروج از اتحادیه اروپا ببندند گزینه برگزاری انتخابات را در پیش خواهد گرفت. وی هرگونه پشتیبانی از گزینه تعویق مجدد خروج انگلیس از اتحادیه را رد کرد.

قانونگذاران انگلیسی روز سه شنبه باید در این باره تصمیم بگیرند که آیا می خواهند با جلوگیری از طرح جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می خواهند این کشور را به سمت انتخابات زودهنگام سوق دهند یا نه.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد میزان فعالیت های تولیدی در حوزه یورو در ماه اوت برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها