• ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 28183
نیکل

قیمت نیکل برای تحویل سه ماهه در معاملات روز گذشته بازار بورس فلزات لندن تا مرز ۱۹ هزار دلار در تن پیش رفت که در پنج سال گذشته بی‌سابقه بود.

به گزارش «کالاخبر» ، اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد در تلاش برای سرعت بخشیدن به فرآوری منابع معدنی در داخل کشور، صادرات سنگ نیکل را از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ دو سال زودتر از موعد اعلام شده قبلی ممنوع خواهد کرد.

مدیر بخش زغال سنگ و موادمعدنی وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی اعلام کرد این ممنوعیت برای سنگ نیکل هر عیاری که باشد، قابل اجراست و صادرکنندگان بدون توجه به قراردادهایی که دارند از تاریخ اعلام شده باید صادراتشان را متوقف کنند.

قیمت نیکل با انتشار این خبر در معاملات روز دوشنبه بازار بورس فلزات لندن حداکثر ۵.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۸ هزار و ۸۵۰ دلار در هر تن رسید که بالاترین رکورد قیمت در حدود پنج سال گذشته بود و به رشد قیمت ۹ درصدی در معاملات روز جمعه اضافه کرد.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی پیش‌بینی کرد قیمت نیکل در بازار لندن به دلیل این ممنوعیت، تا مرز ۲۰ هزار دلار در هر تن افزایش پیدا خواهد کرد.

طبق اعلام گروه مطالعات بین‌المللی نیکل، اندونزی که بزرگترین تولیدکننده سنگ نیکل در جهان است، سال گذشته ۲۶ درصد از سنگ نیکل بازار جهانی را تامین کرد و این ممنوعیت روی صادرات نیکل به چین که بزرگترین مصرف کننده نیکل در جهان است، تاثیر خواهد گذاشت.

چین از سنگ نیکل برای تولید فولاد ضدزنگ استفاده می‌کند و ممنوعیت صادرات سنگ نیکل از سوی اندونزی، احتمالا روند تولید فولاد ضدزنگ چین را مختل خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بخش تحقیقاتی انجمن صنعت فلزات غیرآهنی چین در یادداشتی اعلام کرد بازار جهانی نیکل در سال ۲۰۲۰ به دلیل این ممنوعیت، دچار بیش از ۱۰۰ هزار تن کمبود خواهد شد. شرکتهای تولیدکننده نیکل که در ساخت باتریها و خودروهای برقی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، حساب می‌کنند که موجودی فعلی آنها تا چه زمانی دوام خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها