دیدار فلاح با مسرور

رضا مسرور، مدیرعامل منطقه آزاد صنعتی – تجاری کاسپین با اشاره به اینکه منطقه آزاد کاسپین آماده همکاری با خانواده بازار سرمایه کشور است، گفت: علاوه بر بحث تامین مالی از مسیر بازار سرمایه، اهمیت نقش بورس کالا در تجارت بین المللی مطرح است به طوریکه کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال توسعه تجارت با ایران و خرید کالاهای مورد نیازشان هستند و در این زمینه  بورس کالا می تواند نقش به سزایی ایفا کند.

به گزارش «کالاخبر»؛ به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در سفر به استان گیلان با رضا مسرور، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی کاسپین دیدار و گفتگو کرد و دو طرف به تقویت همکاری های فرهنگی، آموزشی و عملیاتی در حوزه بازار سرمایه تاکید کردند. 

بازار سرمایه؛ بهترین مسیر تامین مالی

در این دیدار یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه ابزارهای مالی بازار سرمایه پاسخگوی همه سلایق هستند و این بازار بهترین مسیر تامین مالی محسوب می شود، گفت: متاسفانه برخی از مدیران نهادهای اقتصادی کشور با فرآیند های تامین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا نیستند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به اصل ۴۴ و موضوع خصوصی سازی اشاره کرد و ادامه داد: بخش های فعال اقتصادی برای تامین منابع مالی به بانک ها چشم دوخته اند، در حالی که بازار سرمایه کم هزینه ترین راه تامین مالی است.

یاسر فلاح با تاکید بر اینکه مناطق آزاد اقتصادی کشور نیز یکی از کلیدهای توسعه محسوب می شوند، افزود: مناطق آزاد می توانند از ظرفیت های بازار سرمایه بهره برداری کنند و ما امیدواریم منطقه آزاد کاسپین نیز وارد این مسیر شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه برای تامین مالی پروژه های توسعه محور از طریق بازار سرمایه مسیرهای متنوعی در دسترس است،  ادامه داد:  با وجود شرایط مطلوب، بسیاری از نهاد ها و بخش های واقعی اقتصاد شناخت صحیحی از بازار سرمایه ندارند و ما همچنان به فرهنگ سازی و بسط مفاهیم بورسی نیاز داریم. افزایش سواد مالی، توسعه فرهنگ سهامداری و آشنایی مردم و مدیران اقتصادی با فرایندهای سرمایه گذاری ضرورت امروز اقتصاد است.

یاسر فلاح افزود: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس نیز از دو سال پیش تا کنون با هدف آموزش و فرهنگ سازی مجموعه‌ای از فعالیت‌های راهبردی را در دستور کار خود قرار داده و گستره فعالیت های این شرکت اکنون بین المللی است.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: ظرفیت ایجاد شده در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس بهترین فرصت برای آموزش و بسط فرهنگ سهامداری است و امیدواریم شاهد تعامل بیشتر شرکت اطلاع رسانی و منطقه آزاد اقتصادی کاسپین باشیم.

بازار سرمایه؛ بهترین مسیر جذب سرمایه گذار خارجی

امیر حامد رضایی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس تهران نیز در این دیدار به ظرفیت های گسترده بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد اقتصادی کاسپین ارتباط بسیار خوبی با کشورهای منطقه ایجاد کرده که جذب سرمایه گذار خارجی می تواند مهمترین دستاورد این ارتباط باشد و این مجموعه اقتصادی می تواند از ظرفیت بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذار خارجی استفاده کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس تهران با بیان اینکه افزایش سطح تعاملات بین المللی اقتصاد مهمترین کارویژه مناطق آزاد محسوب می شود، افزود: منطقه آزاد اقتصادی کاسپین، شرکت بورس تهران، بورس انرژی، بورس کالا و فرابورس می توانند از ظرفیت موجود بهره برداری کنند و با نهاد های ناظر و بورس های منطقه حوزه کاسپین ارتباط نزدیک تری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت بورس تهران برای برگزاری اجلاس های بین المللی آمادگی کامل دارد، افزود: تعامل منطقه آزاد کاسپین با کشورهای منطقه می تواند به به افزایش تعاملات بین المللی بازار سرمایه کشور منتهی شود.

سهم بسزای بورس کالا در تجارت بین المللی

در این دیدار، رضا مسرور، مدیرعامل منطقه آزاد صنعتی – تجاری کاسپین با اشاره به اینکه در این دیدار پیشنهادات بسیار مثبتی مطرح شد و منطقه آزاد کاسپین آماده همکاری با خانواده بازار سرمایه کشور است، افزود: در حال حاضر بورس کالا در منطقه آزاد کاسپین حضور فعال دارد و امیدوارم شاهد افزایش فعالیت های بورسی در منطقه آزاد کاسپین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه طی چند سال گذشته بازار سرمایه نقش پر رنگی در توسعه اقتصادی ایفا کرده است، افزود: برای تامین منابع زیرساخت ها باید روش های تامین مالی متنوعی را در دستور کار قرار داد و  یکی از مهمترین روش ها که مغفول مانده و در مناطق آزاد کمتر مشاهده شده تأمین مالی از طریق بازار سرمایه است.

مدیرعامل منطقه آزاد صنعتی – تجاری کاسپین خاطر نشان شد: علاوه بر بحث تامین مالی اهمیت نقش بورس کالا در تجارت بین المللی مطرح است. کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال توسعه تجارت با ایران و خرید کالاهای مورد نیازشان هستند و در این زمینه  بورس کالا می تواند نقش به سزایی ایفا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها