• ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
  • کد خبر: 28397
بورس های کالایی جهان

طی روزهای آتی ۵ رویداد مهم اقتصادی در جهان رقم می خورد که به نظر می رسد برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه از مهمترین رویدادی هفته جاری باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اینوستینگ، در حالی که تهدید خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا سایه سنگینی را بر اقتصاد منطقه یورو افکنده است، پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا در نشست پنجشنبه خود سیاست های محرک پولی بیشتری را تصویب کند تا مانع از تاثیرات منفی برگزیت بر اقتصاد کشورهای عضو شود.

البته هنوز به درستی مشخص نیست که بانک مرکزی اروپا قصد دارد چه سیاست ها و ابزارهای پولی را برای تقویت رشد و رونق اقتصادی استفاده کند. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نسبت به این مساله شک و تردید دارند که اجرای سیاست های محرک پولی بیشتر در نهایت به نفع رشد اقتصادی باشد.

دومین رویداد مهم هفته، نااطمینانی های مربوط به برگزیت است. به نظر می رسد تلاش های بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ اکتبر با چالش های جدی روبرو شده و این احتمال وجود دارد که مهلت برگزیت ۳ ماه دیگر تمدید شود. آمارهای اشتغال و رشد اقتصادی انگلیس نیز طی هفته جاری منتشر خواهد شد.

سومین رویداد اقتصادی اعلام سیاست های جدید بانک مرکزی چین برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی خواهد بود. آمارهای روز یکشنبه نشان داد که صادرات چین به طور غیر منتظره ای در ماه اوت با کاهش روبرو شده است. صادرات چین به آمریکا در این مدت بیش از ۱۶ درصد کاهش داشته است. پیش بینی می شود مقام های پولی و بانکی چین طی هفته های آینده سیاست های محرک جدیدی را اتخاذ کنند.

چهارمین رویداد مهم اقتصادی نیز انتشار آمارهای مهم خرده فروشی در آمریکا است. پیش بینی می شود خرده فروشی در آمریکا طی ماه اوت با رشد ۰.۲ درصدی روبرو شده باشد. این رقم در ماه جولای ۰.۷ درصد رشد داشته است.

پنجمین رویداد مهم اقتصادی هفته نیز نوسانات شاخص سهام در بازار وال استریت آمریکا و تاثیر آن بر نرخ بهره اوراق قرضه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها