• ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 28459
دلار

افزایش امیدواری‌ها به توافق بر سر برگزیت باعث تقویت ارزش پوند در برابر همتایانش شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال موافقت ملکه انگلیس با لایحه پارلمان این کشور برای جلوگیری از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و تاکید رئیس مجلس مبنی بر پیگیری جدی این لایحه در زمان بازگشایی مجدد مجلس، ارزش پوند به بالاترین سطح خود در طول ۷ هفته اخیر رسید و هر پوند به ازای ۱.۲۵۰۱ دلار مبادله شد. پیشتر بوریس جانسون- نخست‌وزیر انگلیس که وعده داده است این کشور را چه با توافق و چه بدون توافق در سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌کند، پارلمان را به مدت ۵ هفته تعلیق کرد تا بتواند مسیر برگزیت را بهتر پیش ببرد. مجلس انگلیس شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است.

جان برکو- رئیس مجلس انگلیس در سخنرانی اخیر خود در لندن دولت را تهدید کرده است که در صورتی که بخواهد خروج بدون توافق را پیش ببرد، مجلس با تمام قوا جلویش خواهد ایستاد.

از سوی دیگر پس از آن که بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت نرخ بهره در منطقه یورو را به منظور تقویت رشد اقتصادی کاهش دهد، ارزش یورو نیز در برابر دلار تقویت شد تا جایی که هر یورو به ازای ۱.۱۰۷۶ دلار مبادله شد.

گاوین فریند- استراتژیست ارشد بازار در بانک ملی استرالیا گفت: شاید این کار بانک مرکزی اروپا انتحاری نبود اما ماریو دراگی- رئیس بانک مرکزی اروپا تمام تلاش خود را کرد تا سرمایه گذاران را متقاعد کند که اجرای سیاست های محرک اقتصادی با قدرت تمام ادامه خواهد یافت.

ارزش یورو پیشتر و به دنبال کاهش شدید رشد اقتصادی آلمان و در پیش بودن مساله برگزیت به پایین ترین سطح خود در برابر دلار طی دو سال اخیر رسیده بود. دیگر ارز مهم اروپایی یعنی فرانک سوئیس نیز در برابر دلار تقویت شد و به ۱.۰۰۹۹ دلار رسید.

در برابر ارزهای آسیایی دلار نسبتا بدون تغییر باقی ماند، هر دلار آمریکا به ازای ۱۰۷.۹۶۷ ین ژاپن، ۷.۰۷۸۸ یوان چین و ۱.۴۵۳۷ دلار استرالیا مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها