انارکی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: برای عرضه و کسب بازارهای جهانی پسته نیاز به ابزار وجود دارد که یکی از ابزارهای مهم در جهت صادرات این محصول ارزآور، بورس کالا است؛ در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و باید مقدمات عرضه پسته در بورس سریع تر اجرایی شود.

به گزارش «کالاخبر» ،احمد انارکی محمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عرضه پسته در بورس کالا، گفت: یکی از محصولات استراتژیک کشور که بیش از ۹۵ درصد آن به خارج از کشور صادر می‌شود و ارز آوری می‌کند و باید با محصول مشابه تولید شده توسط آمریکا در بازار رقابت ‌کند پسته است.

بورس کالا ابزار استراتژیک عرضه پسته

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای عرضه و کسب بازارهای جهانی برای محصول ارز آوری مانند پسته نیاز به ابزار وجود دارد، ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم در جهت صادرات و عرضه پسته بورس کالا است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و در رفسنجان دفتر بورس پسته تشکیل شده است.

عرضه پسته در بورس کالا سریع‌تر اجرایی شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اقدامات صورت گرفته در زمینه بورس پسته سریع‌تر به مرحله اجرا برسد، عنوان کرد: صدور گواهی سپرده پسته در بورس کالا نیاز به استاندارد سازی محصولات دارد که در این زمینه باید به اقدامات سرعت بیشتری داده شود.

وضعیت مطلوب باغات پسته علی‌رغم خسارات سال گذشته

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص وضعیت تولید پسته در سال زراعی جاری با توجه به خسارات وارد شده به باغات در سال زراعی گذشته، گفت: میزان برداشت پسته در شهرستان‌های رفسنجان و انار وضعیت مطلوبی دارد به صورت مثال در رفسنجان ۶۰ درصد، انار ۸۰درصد و در سایر مناطق به صورت میانگین ۷۰درصد محصول قابل برداشت تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها