صندوق پول

یک مقام ارشد صندوق بین المللی پول بر این باور است که تنش های تجاری فشار زیادی را بر رشد اقتصادی جهان وارد کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، یک مقام صندوق بین المللی پول گفت: تنش های تجاری در حال وارد کردن فشار زیادی بر رشد اقتصادی کشورهای مختلف جهان است ولی صندوق بین المللی پول از پیش بینی رکود اقتصاد جهان فاصله زیادی دارد.

وی افزود: صندوق بین المللی پول برای انتشار گزارش جدید چشم انداز اقتصادی جهان در ماه آینده آماده می شود و اقتصاد جهانی فاصله زیادی با رکود دارد.

صندوق بین المللی پول پیش از این اعلام کرده است که تعرفه های اعمال شده از سوی آمریکا و چین می تواند موجب افت ۰.۸ درصدی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ شود و طی سال های بعد نیز خسارات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

این مقام صندوق بین المللی پول افزود: تنش های تجاری بی شک فشار زیادی بر رشد اقتصادی وارد کرده است ولی در شرایط کنونی انتظار رکود را نداریم. ما فاصله زیادی تا رکود اقتصادی داریم.

وی اظهار داشت: گرچه فعالیت های صنعتی با افت محسوسی روبرو شده است ولی بخش خدمات و اعتماد مصرف کننده همچنان مستحکم است. ولی سئوال مهم این است که این ثبات و استحکام تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

صندوق بین المللی پول در حالی قصد دارد گزارش جدید چشم انداز اقتصادی جهان را منتشر کند که مذاکرات تجاری آمریکا و چین به زودی از سر گرفته خواهد شد.

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد احتمال رکود اقتصادی آمریکا تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۴۱ درصد رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها