میلگرد

آخرین وضعیت بازارهای میلگرد نشان می دهد که بازار میلگرد عراق و ترکیه در سرازیری قرار گرفته و بازار میلگرد چین نیز با ثبات قیمت مواجه شده است.

به گزارش «کالاخبر»، در راستای افت قیمت ها در بازارهای جهانی، عرضه کنندگان مقاطع در عراق قیمت های پیشنهادی خود را پایین آوردند. با این حال فعالیت بازار ناچیز باقی مانده که به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی موجود در این کشور است.

قیمت پیشنهادی ایران یک ماه اخیر ۱۵ تا ۲۰ دلار کاهش داشته به ۳۷۰ تا ۳۸۵ دلار هر تن سی پی تی سلیمانیه رسیده که حمل ماه اکتبر است. تجار ترجیح می دهند در تناژ محدود خرید کنند. میلگرد اوکراین نیز ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار هر تن سی اف آر ام القصر عراق است که ۱۰ دلار افت داشته است. از طرفی اغلب عرضه کنندگان در ترکیه قیمت پیشنهادی به عراق را ۲۰ تا ۳۰ دلار پایین آورده به ۴۶۰ تا ۴۷۰ دلار هر تن سی پی تی اربیل رسانده اند

تولید کننده های داخلی نیز قیمت های داخلی را ۵ تا ۱۰ دلار نسبت به یک ماه قبل پایین آورده به ۴۷۰ تا ۵۲۵ دلار هر تن درب کارخانه رسانده اند. تولید کننده های داخلی اغلب در نقاط شمالی عراق هستند که باید با تولیدات ایران رقابت کنند ؛ تجار میلگرد ایران را ۴۶۰ دلار هر تن درب انبار پیشنهاد می دهند که رقابت با این قیمت سخت است

قیمت های فوق بدون ۹۰ دلار هر تن تعرفه واردات فولاد به عراق است.

میلگرد ترکیه ارزان تر شد

بررسی وضعیت بازار میلگرد ترکیه نیز نشان می دهد که افت تقاضا و جو منفی بازار موجب شده تا عرضه کننده های مقاطع ترکیه باز هم پیشنهادات صادراتی را پایین بیاورند. بعد از چند هفته رقابت شدید با محصولات چین، اخیرا موفق شدند به سنگاپور میلگرد بفروشند.

میلگرد تولید اکتبر ترکیه در بازار صادرات آن ۴۲۰ تا ۴۳۰ دلار هر تن فوب شده در حالی که یک هفته قبل ۴۳۰ تا ۴۳۵ دلار بود. در تناژ بالا امکان خرید در ۴۱۵ دلار نیز وجود دارد. در بازار داخلی ترکیه تقاضا کم است و جو منفی موجب شده تا خریدار نباشد. قیمت پیشنهادی ۵ دلار افت داشته و ۴۲۰ تا ۴۳۰ دلار هر تن درب کارخانه است. تقاضای ساخت و ساز کم است و در آینده نزدیک امیدی به بهبود آن نیست.

بازار میلگرد چین در ثبات

آخرین قیمت میلگرد صادراتی چین در ثبات بوده و به طور میانگین ۴۶۹ دلار هر تن فوب ثبت شده است. کارخانه ها در ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار و تجار در ۴۶۵ تا ۴۷۰ دلار هر تن فوب پیشنهاد می دهند. انتظار می رود روزهای آتی قیمت ها را بالاتر ببرند زیرا جو بازار داخلی مثبت شده است. البته روزهای اخیر در بازار داخلی نیز میلگرد در ثبات بوده ۵۱۳ تا ۵۱۷ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده است.

موجودی میلگرد بازار چین اخیرا ۳۹۲ هزار تن افت هفتگی داشته ۵.۴۸ میلیون تن ثبت شده است. کاهش موجودی بازار می تواتد از قیمت ها حمایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها