نفت

کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت نفت فردا در شروع معاملات هفتگی بازارها در واکنش به حمله ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو که حدود نیمی از تولید نفت آن را متوقف کرد، تا ۱۰ دلار جهش خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از حمله ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی که حدود نیمی از تولید نفت آن را متوقف کرد، قیمت نفت احتمالا با باز شدن بازارها تا ۱۰ دلار جهش خواهد کرد.

۱۰ پهپاد به تاسیسات نفتی ابقیق و تاسیسات نفتی خوریص حمله کردند و باعث شدند ۵.۷ میلیون بشکه در روز از تولید نفت آرامکو متوقف شود، که این معادل ۵۰ درصد از تولید نفت این شرکت است.

هرچند هنوز خیلی زود است که در مورد شدت خسارات وارده به این تاسیسات و مدت زمان لازم برای تعمیرات و تعطیلی آن قضاوت کنیم، اما تحلیل‌گران سی‌ان‌بی‌سی می‌گویند که تاثیر این اتفاق بر قیمت نفت احتمالا دو رقمی خواهد بود.

اندرو لیپو، مدیرعامل شرکت نفت لیپو، می‌گوید: این اتفاق بسیار بزرگی است. من با درنظر گرفتن بدترین حالت، انتظار دارم قیمت نفت در روز دوشنبه با ۵ تا ۱۰ دلار افزایش، باز شود. قیمت بنزین هم با ۱۲ تا ۱۵ درصد جهش در هر گالن مواجه خواهد شد.

کوین بوک، مدیر شرکت کلرویو انرژی، می‌گوید: تاثیرگذاری این اتفاق بر قیمت، به زمان تعمیرات بستگی دارد که می‌تواند چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد. طبق تحقیقات و فرضیات ما، با توجه به ظرفیت ذخیره اوپک، حداقل یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید نفت در بازار به وجود می‌آید که این باعث می‌شود قیمت نفت برنت حداقل ۶ دلار جهش کند. این در حالی است که اگر زمان تعمیرات به ۳ هفته برسد، قیمت نفت ۱۰ دلار افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها