مس

تحلیلگر ارشد مس در موسسه تحقیقاتی فلزات غیرآهنی دولتی Antaike چین گفت: تا سال ۲۰۳۰، تقاضا برای مس در شمال شرقی چین به‌طور متوسط ۸ درصد در سال رشد خواهد کرد. نرخ رشد سالانه ۸ درصد، چهار برابر میانگین رشد کل کشور در سال ۲۰۱۸ است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از متال بولتن، این رشد باعث افزایش سرانه مصرف مس در شمال شرق چین، شامل استان‌های هِیلونگ‌جیانگ، جی‌لین و لیائونینگ به ۴،۸۳ کیلوگرم تا سال ۲۰۳۰ می‌شود، یعنی افزایش ۱۳۲ درصدی از ۲،۰۸ کیلوگرم سرانه مصرف مس در سال ۲۰۱۸ در این استان‌ها.

وی افزود: اما این رقم هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از ۸،۶۷ کیلوگرم میانگین سرانه مصرف مس چین در سال گذشته است.

به گفته وی، مصرف کل مس در شمال شرق چین در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۹۵۰ هزار تن بود که تنها ۷،۹ درصد از کل تقاضای مس چین در آن سال را به خود اختصاص می‌دهد.

افزایش مصرف مس در این سه استان عمدتاً ناشی از تصمیم دولت چین مبنی بر اجرای برنامه احیای منطقه شمال شرق خواهد بود. این طرح که در ابتدا در سال ۲۰۰۴ ارائه شد و با هدف بهبود اثربخشی بنگاه‌های دولتی و توسعه صنایع جدید در این منطقه انجام شده است، باعث شده که کارخانه‌های قدیمی جایگزین یا بهسازی شوند و زیرساخت‌ها بهبود زیادی یابند.

تولید در شمال شرق چین نیز به‌واسطه برنامه‌های احیا افزایش می‌یابد.

ظرفیت ذوب مس در منطقه شمال شرق چین به دلیل سیاست‌های حمایتی دولت در قالب طرح احیا و همچنین هزینه‌های کار و انرژی پایین در این منطقه، در ماه‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

واحد ذوب مس Zijin Mining در استان هِیلونگ‌جیانگ به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال در تاریخ ۱۸ آگوست به بهره‌برداری رسید و مواد اولیه آن در روز ۲ سپتامبر وارد این تأسیسات شد. تولید این واحد ذوب در سال جاری ۱۰ هزار تن تخمین زده می‌شود.راه‌اندازی واحد ذوب Zijin  در این استان باعث افزایش قابل توجه تولید مس در شمال شرق چین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها