تالار

معامله گر تالار صنعتی و پتروشیمی کارگزاری تدبیرگران فردا در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» به بررسی روند معاملات امروز تالار محصولات صنعتی و پتروشیمی در بورس کالای ایران پرداخت.

سعید معتمدی راد با بیان اینکه عرضه محصولات فولادی همچون شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان و ورق های فولادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از مهم ترین عرضه های امروز تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا بود، اظهار داشت: طی روز جاری ۳۰ هزار تن شمش فولادی در تالار صنعتی عرضه شد که معاملات آن با قیمت میانگین ۳۴۷۹ تومان در هر کیلو به ثبت رسید. معاملات ورق های فولادی هم امروز با کاهش قیمت ها نسبت به قیمت آخرین تسویه بیش از یک درصد افت قیمت داشت.

ولی علت افت قیمت ها در معاملات ورق های فولادی را ناشی از نوسانات منفی در بازارهای جهانی و انتظار خریداران برای کاهش قیمت ها عنوان کرد و گفت: از دیگر معاملات مهم امروز تالار صنعتی می توان به دادوستد ۱۰ هزار تن شمش بلوم ذوب آهن فولاد خزر، ۱۰ هزار تن شمش بلوم فولاد کاوه جنوب کیش و ۲ هزار تن نیز شمش بلوم مجتمع ذوب و نورد زرفام اشاره کرد.

معتمدی راد اظهار داشت:  در جریان معاملات امروز ۶ کیلوگرم طلای معدن زرشوران معامله شد که قیمت آن نسبت به آخرین قیمت تسویه با نوسان منفی اندکی همراه بوده است؛ بطوریکه قیمت هر گرم شمش طلای عرضه شده توسط این تولیدکننده از چهار میلیون و ۹۹۷ هزار ریال به چهار میلیون و ۹۷۱ هزار ریال کاهش یافته است.

تالار پتروشیمی با طعم نفت و دلار

معتمدی راد در خصوص وضعیت معاملات تالار محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی به کالاخبر گفت: قیمت معاملات محصولات پتروشیمی در بازار بعد از حدود دو ماه روند نزولی، به نظر می آید تمایل به رشد دارد. علت این انتظار را می توان به روند نرخ ارز نیمایی که مبنای محاسبات قیمت های پایه در بورس کالا است، مرتبط دانست.

وی با تاکید بر اینکه خریداران تقاضای خود را نسبت به دو ماه گذشته افزایش داده اند، گفت: پیش از این خریداران انتظار کاهش قیمت ها را داشتند؛ اما به دلیل روند نرخ ارز در سامانه نیما و رشد بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش قیمت ها پیش بینی نمی شود. در نتیجه، خریداران تقاضای خود را در بازار بالا برده اند که این امر می تواند رشد حجم معاملات را سبب شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها