نفت

پس از کاهش ۵ درصدی عرضه جهانی نفت به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان، تقاضا برای صادرات نفت خام آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، تاجران می‌گویند پس از کاهش ۵ درصدی عرضه جهانی نفت به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان، تقاضا برای صادرات نفت خام آمریکا در گالف کوست افزایش یافته است. اکنون راه برای صادرات سود آور به آسیا و اروپا باز شده است.

این حملات حدود نیمی از تولید نفت عربستان را متوقف کرد و به بزرگترین تأسیسات پالایشی جهان آسیب رساند.

حمله به تاسیسات نفتی عربستان باعث بیشترین افزایش قیمت نفت طی ۳۰ سال گذشته شد. اختلاف قیمت نفت برنت و نفت آمریکا حالا به ۷.۴۰ دلار در هر بشکه رسیده است. به همین دلیل حالا درجات مختلف نفت خام آمریکا برای خریداران آسیایی و اروپایی جذاب تر است.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۳ میلیون بشکه در روز صادرات دارد. برخی تحلیل‌گران تخمین می زنند صادرات آمریکا تحت تاثیر این حملات تا ۴ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.منابع کشتیرانی اعلام کردند نرخ حمل و نقل نفتکش های بزرگ برای حمل نفت خام از گالف کوست آمریکا به سنگاپور در روز دوشنبه افزایش یافته است.

نرخ نفت کش های بسیار بزرگ از گالف کوست به سنگاپور به ۷ میلیون دلار رسیده در صورتی که روز جمعه ۵.۵ تا ۶ میلیون دلار بود.

نرخ حمل و نقل نفتکشهای مدل افرامکس که ۷۰۰ هزار بشکه نفت را از گالف کوست آمریکا به اروپا میرسانند، از ۲۰.۲۶ دلار به ۲۲.۱۰ دلار در هر تن  افزایش یافته است و هنوز هم بالاتر می رود.

ماه گذشته خریداران چین، بزرگترین مشتری نفت عربستان، نفت خام آمریکا را قبل از عوارض ۵ درصدی خریدند و واردات نفت خود را از آمریکا به ۵۰۵ هزار بشکه در روز رساندند که بالاترین حد از ژوئن ۲۰۱۸ بود.

کاهش احتمالی امکان دسترسی به نفت سبک عرب که یک درجه نفت خام متوسط و ترش است، باعث شده تقاضا برای مارس، شاخص نفت ترش آمریکا افزایش یابد.  قیمت این نفت ۳.۲۵ دلار افزایش یافته است. ارزش درجات نفت سبک و شیرین میدلند، تگزاس و هوستون هم بالا رفته است.

قیمت فروش نفت در ماه نوامبر افزایش یافته چون تاجران انتظار افزایش صادرات را پس از بسته شدن تجارت اکتبر در هفته آینده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها