• ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
  • کد خبر: 29038
طلا

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت با افزایش روبرو خواهد شد ولی در بلندمدت این روند صعودی ادامه نخواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکونیوز، تحلیلگران موسسه ناتیکسیس بر این باورند که تنش های سیاسی و نگرانی های اقتصادی در سطح جهان کمک زیادی کرده است تا قیمت طلا در مرز ۱۵۰۰ دلار تثبیت شود و به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش موسسه ناتیکسیس افزود: قیمت طلا تا پایان امسال و شش ماه نخست ۲۰۲۰ با افزایش روبرو می شود ولی قیمت این فلز گرانبها در شش ماه دوم ۲۰۲۰ میلادی با چالش جدی روبرو خواهد شد.

این بانک فرانسوی در گزارش چشم انداز بازار طلا اعلام کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید. میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به ۱۵۶۰ دلار می رسد. میانگین قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به ۱۴۲۰ دلار خواهد رسید.

تحلیلگران این بانک افزودند: گرچه چشم انداز بازار طلا در کوتاه مدت و میان مدت مثبت و امیدوار کننده است ولی در بلندمدت قیمت طلا در سطح کنونی نخواهد بود.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال ۲ بار دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها