پلیمر

معامله گر شرکت کارگزاری ایساتیس پویا در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» به بررسی روند معاملات روزانه محصولات پلیمری و شیمیایی در بورس کالای ایران پرداخت.

رسول علیمحمدی در گفتگو با «کالاخبر» با بیان اینکه انتظار می رود حجم معاملات هفتگی تالار محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی به صورت معنی داری افزایش یابد، اظهار داشت: در معاملات امروز به دلیل کاهش قیمت های پایه و جذاب شدن قیمت بیشتر محصولات نسبت به هفته های گذشته و در مقابل جهش بهای نفت در بازارهای جهانی و پایداری نرخ ارز در سامانه نیما، شاهد افزایش تقاضا و رشد حجم معاملات بودیم.
وی افزود: بطوریکه طی روز جاری خریداران به دلیل آنکه قیمت های امروز را کف قیمت های دو تا سه هفته آتی پیش بینی می کنند، میزان تقاضای خود را افزایش دادند که در نتیجه ان انتظار می رود حجم معاملات هفتگی به صورت معنی داری نسبت به هفته های گذشته افزایش یابد.
این کارگزار تالار پتروشیمی  با بیان اینکه امروز در برخی محصولات شاهد افزایش رقابت در میان خریداران بودیم، گفت: افزون بر رقابت برای خرید برخی محصولات پلیمری و شیمیایی، در محصولاتی که معاملات روی قیمت های پایه انجام شد نیز شاهد افزایش حجم معاملات بودیم و همزمان با آن، رشد حجم معاملات مچینگ نیز در تالار به ثبت رسید.
وی ادامه داد: امروز همچنین محصولاتی از جمله پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی امیرکبیر و پلی اتیلن سنگین لوله مشکی پتروشیمی شازند و عمده پلی استایرن ها با رشد تقاضا و رقابت خریداران همراه شدند. ضمن اینکه سه گرید از پلی اتیلن های گرید تزریقی پتروشیمی بندرامام که بعد از مدتی در بازار عرضه شدند، با مازاد تقاضا رو به رو بودند. عمده محصول پلی اتیلن سنگین اکستروژن عرضه شده در تالار در حالی معامله شد که در هفته های قبلی تنها نصف عرضه ها مورد معامله قرار می گرفت. اما در معاملات امروز اگر حتی بخشی از معاملات به مچینگ می رفت، معامله آن در قالب مچینگ انجام می شد.
علیمحمدی در خصوص روند معاملات روزانه پت ها و نیز اظهار داشت: امروز سه گرید از پت ها بعد از آنکه طی چند هفته گذشته به قیمت های پایه معامله می شدند، امروز شاهد رقابت اندک خریداران بودند. 
علیمحمدی در خصوص انتظار برای افزایش حجم معاملات و رشد تقاضا در بازار طی هفته آتی گفت: به دلیل آنکه قیمت پایه طی ۶ تا ۷ هفته گذشته کاهشی بود و با توجه به رشد بهای نفت و پیش بینی افزایش قیمت های جهانی به ویژه در خصوص شیمیایی ها، خریداران انتظار رشد قیمت ها را برای هفته آینده دارند که انتظار برای رشد قیمت های پایه در هفته آینده به وضوح در رفتار امروز خریداران قابل مشاهده بود؛ بطوریکه خریداران امروز تقاضای خود را در بازار بالا بردند و حجم معاملات را افزایش دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها