20150115133655027.jpg

رییس جمهور با اعلام اینکه بانک های ترکیه می توانند در تهران شعبه داشته باشند، گفت: همکاری بورس های ایران و استانبول نیز در بازار سرمایه، تحول مثبت و خوبی را میان دو کشور بوجود خواهد آورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، حسن روحانی در پایان مراسم امضای ۸ سند همکاری میان تهران و آنکارا در نشست خبری با همتای ترکیه ای گفت: راه برای همکاری همه جانبه میان ایران و ترکیه هموار است.

وی با اشاره به برگزاری سومین نشست شورای همکاری های راهبردی تهران و آنکارا و مذاکرات رسمی خود با رییس جمهوری ترکیه گفت: دو کشور مصمم هستند روابط خود را در همه عرصه ها گسترش و توسعه دهند.

رییس جمهور، اقتصادهای ایران و ترکیه را مکمل یکدیگر خواند و اظهارداشت: در سالهای گذشته برای تعمیق روابط ، گام های خوبی برداشته شد اما شرایط تحریم و اقتصاد جهانی، در این مسیر مانع ایجاد کرد که اکنون و در دوره پسا تحریم و پسابرجام باید برای رسیدن به اهداف مشترک ، به سرعت موانع مسیر همکاری ها را برداشت.

روحانی به تصمیمات دو کشور برای تقویت همکاری های بانکی و ایجاد خطوط اعتباری اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفتیم روابط بانکها را توسعه دهیم و بانکهای ترکیه می توانند شعباتی درتهران داشته باشند. همکاری بورس های تهران و استانبول نیز در بازار سرمایه ، تحول مثبت و خوبی را میان دو کشور بوجود خواهد آورد.

وی به موضوع همکاری های گمرگی ، پنجره واحد و تسهیل عبور و مرور کامیون ها در مرزهای دو کشور اشاره کرد و افزود: روسای دو کشور با انتخاب نمایندگانی تام الاختیار ، آنان را مامور کردند که موانع را هر چه سریعتر برطرف کنند تا دوره زمانی توقف کامیون های دو کشور در گمرک ، به حداقل ممکن برسد.

رییس جمهور همچنین همکاری در بخش راه های دریایی ، زمینی و هوایی برای شتاب دادن به روند تجارت میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بخش های خصوصی دو کشور را برای سرمایه گذاری های مشترک جهت صادرات به کشورهای ثالت بویژه در زمینه انرژی، تشویق کنیم. روحانی، همکاری در حوزه صنعت گردشگری را یکی از موضوعات مورد تاکید مقامهای دو کشورعنوان کرد و افزود: دو کشور می توانند برای جذب گردشگران کشورهای ثالث همکاری کنند. ترکیه با توجه به تجربیاتی که دارد این فرصت را خواهد داشت تا در بخش زیرساخت های مرتبط با گردشگری ایران سرمایه گذاری کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها