طلا

چین از زمان آغاز دوباره خرید های طلای خود در دسامبر به میزان ۱۰۰ تن بر ذخایر خود افزوده است این کار را همزمان با افزایش قیمت های فلز زرد و طولانی شدن جنگ اقتصادی خود با امریکا انجام داده است .

به گزارش «کالاخبر»، بر اساس اعلام رسمی بانک خلق چین حجم ذخایر این بانک در اگوست به ۶۲.۴۵ میلیون اونس رسیده که این رقم قبل‌تر از این مدت حجمی ۶۲.۲۶ میلیون اونسی داشت .

در مقام مقایسه بر حسب تناژ میزان خرید طلای چین در ماه اگوست ۵.۹۱ تن بوده است که این رقم به حجم خرید های ۸ ماه گذشته ، یعنی ۹۴ تن اضافه شده است .

طلا در زمان انشتار این خبر در نزدیک به بهترین رقم ۶ ساله اخیر قرار داشت ،چراکه بانک های مرکزی جهان از جمله فدرال رزرو به دلیل تاثیر جنگ تجاری چین و امریکا و ارسال سیگنال کند شدن رشد اقتصادی جهان  در حال کاهش نرخ های بهره هستند.

همچنین خرید های بانک های مرکزی جهان، از بانک مرکزی چین گرفته تا روسیه عامل کلیدی دیگری در حمایت از قیمت طلا هستند ،زیرا مقامات این کشورها خرید های مشخصی را برای تنوع بخشی به سبد های دارایی خود انجام می دهند .به باور گروه بانکی نیوزلندی-استرایایی این خرید ها به نظر می رسد در سال های پیش رو نیز ادامه دار باشد .

جان شارما ، اقتصاددان در بانک مرکزی استرالیا اعتقاد دارد که در مورد چین جنگ تجاری و در مورد روسیه تحریم های وضع شده از جانب غرب باعث تشویق بانک های مرکزی این کشورها برای تونع بخشی به سبد ذخایر ارزی شده است .

همچنین با توجه به افزایش عدم قطعیت های اقتصادی و ژئوپلتیکی ، طلا شرایط یک حافظ ارزش دارایی ایده آل را بازی می کند و به همین دلیل بانک های مرکزی جهان هم اقدام به خرید می کنند .

بر اساس اعلام ANZ بانک در حال حاضر خرید های بانک های مرکزی نزدیک به ۱۰ درصد از حجم تقاضای طلای جهان را تشکیل می دهند و در مودر چین با توجه به حجم ۳ درصدی طلا در سطح کلی ذخایر ارزی این کشور ، هنوز فضای زیادی برای خرید وجود دارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها