دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ضرورت هدایت نقدینگی به بورس و حمایت از تولید از رشد مثبت اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش «کالاخبر»، فرهاد دژپسند در مراسم معارفه علیرضا صالح به عنوان رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی در جمع خبرنگاران گفت:​ رشد اقتصادی در بخش غیر نفتی در سه ماهه نخست امسال به مثبت چهار دهم درصد رسیده است.

وی افزود: ​همچنین بر اساس آماری که امروز رئیس کل بانک مرکزی در هیئت دولت ارائه کرد رشد بخش کشاورزی نیز در سه ماهه نخست سال ۹۸، ​ بیش از ۶ درصد بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری در روند خصوصی سازی را باید اصلاح کنیم و با اشاره به اینکه موارد انتقاد در خصوصی سازی‌ها را بررسی کردیم افزود:​ مراحل واگذاری منطبق بر قوانین و مقررات انجام شده است.

وی گفت: قانون جدیدی که چند ماه قبل ابلاغ شد برای خریداران سهام راهبردی علاوه بر اهلیت مالی باید اهلیت فنی و تخصصی نیز سنجیده شود که این قانون پیش از این وجود نداشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: سعی می‌کنیم در هیئت واگذاری روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری را متنوع کنیم و از روش‌هایی مثل واگذاری مدیریت و اجاره به شرط تملیک استفاده شود.

وی با بیان اینکه امسال ۶ پالایشگاه و سهام بیمه البرز به عنوان سهام دولتی در بورس عرضه شد گفت:​ هدف از واگذاری ها، ​ تأمین مالی دولت نیست بلکه ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای نجات اقتصاد کشور از دولتی بودن است.

وزیر اقتصاد گفت: رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی در شرایطی این سمت را قبول می‌کند که باید با اشراف بر قوانین و قبول خطر مدیریتی وارد شود و در این مسیر نمی‌شود با ترس و واهمه جلو رفت.

وی با بیان اینکه آقای صالح مسلط به قانون است افزود: قرار نیست در این سازمان اموال دولت به تاراج گذاشته شود و کسی نباید دندان تیز و برای خودش سفره‌ای پهن کند که سلامت آقای صالح نیز برای ما مشخص است.

دژپسند با اشاره به ضرورت هدایت نقدینگی به بورس و حمایت از تولید گفت:​ خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال بر اساس آمار بانک مرکزی، ​ رشد اقتصادی غیر نفتی کشور مثبت چهار دهم درصد بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها