سعد محمدی

در مجموع شرایط اقتصادی و روند فعالیت ناشران بورسی کشور مساعد است اما با این حال عوامل متعددی می تواند روی شرایط فعلی اثر گذار باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص روند جهانی مس تا پایان سال گفت: پیش بینی ها در بازار مس نشان می دهد که روند تقاضا برای این فلز همچنان در حال صعود است.

وی در خصوص تاثیر شرایط بین المللی و داخلی بر بازار سرمایه گفت: در مجموع شرایط را مساعد و سفید ارزیابی می کنم اما تمام این پیش بینی ها به روابط بین الملل و مسائل سیاسی وابسته است.

وی ضمن ارزیابی عملکرد شرکت ملی مس افزود:  برنامه های توسعه ای شرکت در حال عملیاتی شدن است و به زودی افزایش سرمایه ای چشمگیر خواهیم داشت و فروش نیمه میانی سال جاری تا پایان شهریور معادل کل سال ۹۷ است.

سعدمحمدی به برنامه های جدید و عملیاتی شدن فاز های جدید تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشرفت برنامه های توسعه محور، اطمینان دارم که در آینده نزدیک شاهد شرایط بهتری برای شرکت ملی مس خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه ذخایر مس کشور افزایش چشمگیری داشته افزود: به رغم میزان سرمایه گذاری بسیار محدود در بحث اکتشاف مس، با این حال جایگاه بین المللی خود را حفظ کردیم. 

وی با اشاره به عوامل اثر گذار بر تقاضای جهانی مس گفت: سرمایه گذاری های زیر ساختی کشورهای توسعه یافته برای یک دهه آینده  و از طرف دیگر افزایش تولید خودروهای الکتریکی، تقاضای جهانی مس را افزایش داده و ما باید با برنامه ریزی صحیح از این فرصت بهره برداری کنیم.

سعدمحمدی افزود: به رغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی به ویژه در بحث حمل و نقل اما صادرات متوقف نشده و افزایش ظرفیت تولید نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها