بورس کالا

مدیر معاملات کالا و انرژی شرکت کارگزاری سهم آشنا در گفتگو با «کالاخبر» روند معاملات روزانه بورس کالای ایران را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش «کالاخبر»، محمدرضا اسلامی در خصوص معاملات امروز تالار صنعتی و معدنی اظهار داشت: در جریان معاملات امروز محصولاتی از جمله کنسانتره مولیبدن و مس کم عیار شرکت ملی صنایع مس ایران در بازار عرضه و معامله شد. همچنین۳۰۰۰ تن شمش آلومینیوم نیز روی میز فروش رفت که ۲۰۴۰ تن آن خریداری شد و استقبال خوبی از سوی خریداران در تالار مشاهده شد. چراکه این محصول طی دو هفته اخیر با کاهش نرخ مواجه شده بود و همین امر تقاضا را نسبت به هفته های گذشته بالا برد تا معاملات این محصول نیز به گرمی صورت گیرد. البته معاملات مذکور نیز به قیمت های پایه به ثبت رسید و تغییری در قیمت ها رخ نداد.
وی ادامه داد: امروز همچنین ۸۰۰۰ تن بلوم و بیلت فولادی مجتمع فولاد خراسان در تالار عرضه شد که مورد استقبال خریداران قرار گرفت. البته کل این محصول به قیمت پایه عرضه شده در بازار معامله شد.
وی در خصوص علت استقبال معامله گران از محصول شمش فولادی گفت: کارخانجات تولیدکننده میلگرد متقاضیان اصلی شمش فولادی هستند که به دلیل شرایط حاکم بر تنظیم بازار فولاد کشور، تقاضای خود را برای خرید شمش از بورس افزایش داده اند. یکی از دلایلی که موجب افزایش اقبال خریداران به شمش فولادی شده، این است که طی چند وقت اخیر بهای فلزات در ایران نسبت به رشد قیمتی سایر کالاها از جمله بهای نفت خام و نیز قیمت سایر محصولات از جمله فلزات رنگی و غیررنگی عقب مانده و همین عقب ماندگی موجب تحریک تقاضا شده است.
وی به گرم شدن معاملات قیر و فرآورده های نفتی در پی بروز اتفاقات سیاسی در سطح خاورمیانه و رشد نرخ های جهانی بازار محصولات فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: امروز حجم عمده فرآورده های نفتی در تالار اصلی معامله شد و تنها دو مدل قیر عرضه شده در بخش معاملات مازاد عرضه مورد معامله قرار گرفت. معاملات سایر فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز تحت تاثیر رشد قیمت های جهانی با حضور خریداران انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها