نفت

قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل تردید نسبت به مدت زمانی که طول خواهد کشید تا تولید نفت عربستان سعودی پس از حملات هوایی به طور کامل احیا شود و بالا ماندن تنشها در خاورمیانه، بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر»، بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۰ سنت یا ۱.۰۹ درصد افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۲ سنت یا ۱.۰۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

هفته گذشته تحت تاثیر نگرانیهای بازار نسبت به کمبود عرضه و تردیدها نسبت به طولانی شدن روند احیای تولید نفت عربستان سعودی، شاخص قیمت نفت آمریکا ۵.۹ درصد و نفت برنت ۶.۷ درصد رشد داشتند که بزرگترین رشد هفتگی چند ماه گذشته بود.

با وجود تلاشهای عربستان سعودی برای مطمئن کردن بازارهای جهانی در خصوص ازسرگیری تولید کامل این کشور تا پایان ماه میلادی جاری، خریداران و معامله‌گران بدبین مانده‌اند. حملات هوایی که ۱۴ سپتامبر علیه تاسیسات نفتی حساس عربستان سعودی صورت گرفت، نیمی از تولید نفت این کشور را متوقف کرد.

شرکت نفتی دولتی آرامکو گریدهای نفتی که قرار بود به مشتریانش تحویل دهد را تغییر داده است و زمان تحویل نفت خام و محصولات نفتی به مشتریانش را پس از حملات به تاخیر انداخته است.

تنشها در خاورمیانه پس از این حملات شدت پیدا کرده و پنتاگون دستور داده است نیروهای نظامی آمریکایی بیشتری به منطقه خلیج فارس اعزام شوند.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا تاثیر طوفان گرمسیری ایملدا روی پالایشگاهها در تگزاس کاهش پیدا کرده و شرکتهای اکسون موبیل و والرو انرژی فعالیت واحدهای فرآوری نفت خام خود را ازسرگرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها