بورس

۱۰۰ تن ضایعات فلزی فرآوری شده روغنی، مخصوص کوره ذوب به منظور تولید اولیه قطعات و محصولات فولادی و قابل مصرف کلیه کارخانجات ریخته گری و فولادی سازی فردا در بورس کالای ایران عرضه می شود. یکی از عمده ترین مشکلات فروش ضایعات در کشور این است که خریداران و فروشندگان به یکدیگر اعتماد ندارند و پرداخت ها نیز به موقع صورت نمی گیرد اما بورس کالا بستری مناسب بوده تا خریداران و فروشندگان بتوانند در یک فضای شفاف و رقابتی  با خیال راحت به معامله بپردازند.

مدیرعامل شرکت تندیس طلایی رادوین در گفت و گو با «کالاخبر» به عنوان عرضه کننده فردای ضایعات فلزی در بورس کالای ایران، گفت: ۱۰۰ تن ضایعات فلزی فرآوری شده روغنی، مخصوص کوره ذوب به منظور تولید اولیه قطعات و محصولات فولادی و قابل مصرف کلیه کارخانجات ریخته گری و فولادی سازی فردا در بورس کالای ایران عرضه می شود.

فروهر محسن زاده افزود: این محصول در سایز استاندارد و با میزان آهن بیش از ۹۹ درصد بوده و مرغوب ترین نوع قراضه موجود در بازار ایران است بنابراین تمامی شرکت های ریخته گری که تولیدکننده محصولات فولادی هستند و نیز شرکت های تولید کننده محصولات چدنی و در کل شرکت های تولید کننده فولاد می توانند متقاضی خرید این محصول باشند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر از طریق بورس کالا اقدام به خرید ضایعات کردیم و به این نتیجه رسیدیم که شکل بازار سنتی را تغییر داده و از طریق بورس اقدام به فروش محصول کنیم تا در کنار شفاف سازی قیمت، اعتمادسازی نیز در بین خریدار و فروشنده ایجاد شود.

او اظهار داشت: یکی از عمده ترین مشکلات فروش ضایعات در کشور این است که خریداران و فروشندگان به یکدیگر اعتماد ندارند و پرداخت ها نیز به موقع صورت نمی گیرد اما بورس کالا بستری مناسب بوده تا خریداران و فروشندگان بتوانند در یک فضای شفاف و رقابتی  با خیال راحت به معامله بپردازند.

محسن زاده با بیان اینکه امیدواریم با آغاز عرضه این محصول در بورس، سایر عرضه کننده ها نیز وارد بورس شوند، اضافه کرد: عرضه محصولات در بورس کالا دو مزیت دارد اول اینکه محصول به مناسب ترین و واقعی ترین قیمت فروخته می شود و دوم اطمینان بین خریداران و فروشندگان شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه انگیزه کافی برای خریداری این محصول در بازار وجود دارد، عنوان کرد: در روش سنتی فروش ضایعات فلزی قیمت پیشنهادی و شرایط پرداخت توافقی تعیین می شود و دو طرف هیچ تعهدی نسبت به یکدیگر ندارند و هر کسی قیمت بالاتری پیشنهاد دهد محصول را خریداری می کند که این موضوع باعث ایجاد رقابت کاذب می شود اما در بورس قیمت شفاف بوده و به شکل واقعی کشف می شود.

محسن زاده با بیان اینکه نقد فروختن محصول با اطمینان حتی اگر سود کمتری داشته باشد بهتر از شرایط فروش در بازار آزاد است، تصریح کرد: بورس کالا یک فرصت مناسب برای عرضه کنندگان کالاهاست که امیدواریم با عرضه موفقیت آمیز فردا عرضه های بیشتری از این محصول در بورس صورت بگیرد زیرا قابلیت افزایش حجم عرضه وجود دارد و در مرحله اول ۱۰۰ تن عرضه صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها