فولاد

در حالی میزان تولید شمش فولاد در سال ۹۴ به ۱۶.۷ میلیون تن رسیده که طی ۱۲ ماهه سال گذشته، ۱۵ میلیون و ۲۸۴ هزار تن محصولات فولادی تولید شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی بازار داخلی فولاد مدت‌هاست از نبود تقاضا با رکود دست و پنجه نرم می‌کند که آمارهای جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد شرکت‌های فولادساز کشور در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۶ میلیون و ۷۰۸ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ (۱۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تن)، حاکی از کاهش ۰.۵۷ درصدی است.
این در حالی است که به نظر می‌رسد با توجه به جریان دامپینگ چین و واردات محصولات فولادی به ایران، تولیدکنندگان کشور تصمیم گرفته‌اند که از سال گذشته میزان تولید محصولاتی مانند تیرآهن، میلگرد، ورق و سایر محصولات را کاهش دهند. چرا که وجود دپو در انبارهای کارخانه‌ها طی این مدت فولادسازان را با زیان سنگینی مواجه کرده بود. به طوری که طی ۱۲ ماهه سال گذشته، ۱۵ میلیون و ۲۸۴ هزار تن محصولات فولادی تولید شد که سازندگان فولاد با توجه به کاهش تقاضا در بازار مصرف، میزان تولید را هفت درصد نسبت به سال ۹۳ کاهش دادند.
شرکت‌های فولادی در اسفندماه گذشته، یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۱۹۴ تن فولاد خام و یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۹۰۶ تن محصولات فولادی تولید کردند که این میزان تولید در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۳ (یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۱۰۹ تن فولاد خام و یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۲۹ تن محصولات فولادی)، به ترتیب ۱.۲ درصد رشد و دو درصد کاهش یافت.

منبع: ایمیدرو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها