تالار

مدیر واحد کالا و انرژی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش در گفت و گو با خبرنگار «کالاخبر» به بررسی روند معاملات امروز تالار صنعتی و معدنی و پتروشیمی بورس کالای ایران پرداخت.

مهدی مهدوی با اشاره به معامله بیش از ۶۱ هزار تن ورق گرم B فولاد مبارکه در تالار محصولات صنعتی و معدنی گفت: حدود ۱۸ هزار تن ورق گرم C نیز در حالی در بازار معامله شد که معاملات ورق های فولادی نسبت به هفته گذشته با افزایش اقبال خریداران رو به رو بود و رقابت بر سر قیمت پایه آنها انجام شد. در معاملات شمش بلوم و تیرآهن ۱۴ تا ۱۸ نیز شاهد برتری تقاضا نسبت به عرضه بودیم و خرید برای خریداران جذاب بود.

وی ادامه داد: خریداران محصولاتی همچون مس مفتول و سبد میلگرد نیز روندی متعادل را نظاره گر بودند و اتفاق خاصی در معاملات آنها مشاهده نشد.

این معامله گر در خصوص رویدادهای امروز تالار محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز اظهار داشت: امروز کالاهایی همچون پلی پروپیلن گرید شیمیایی، فیلم و نساجی و پی وی سی ها از جمله کالاهای عرضه شده در تالار بودند که در میان آنها PVCها با قیمت های پایه معامله شدند و در برخی عرضه های پلی پروپیلن گرید شیمیایی، فیلم و نساجی رقابت هایی هر چند اندک به ثبت رسید.

وی در پایان گفت و گو با «کالاخبر» در خصوص وضعیت کلی بازار گفت: به دلیل شرایط حاکم بر بازار دلار و ثبات قیمت ارز در کشور، معاملات کالاها نیز متعادل پیگیری می شود و انتظار بروز اتفاق خاصی نمی رود. مگر اینکه در پاییز شرایط تحت تاثیر اتفاقات سیاسی یا اقتصادی جهان به گونه ای دیگر تغییر کند. از هفته گذشته نیز به دلیل رشد قیمت نفت، برای خریداران جذابیت ایجاد شد و این دو هفته معاملات گرم تری را شاهد بودیم. اما قیمت ها با توجه به نرخ دلار ۱۰ هزار و ۹۳۶ تومانی اعلام شده برای قیمت های پایه این هفته تغییر چندانی نداشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها