بورس

برخلاف بورس‌های آسیایی، بورس‌ها در اروپا و آمریکا ریزشی بودند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، روند معاملات روز سه شنبه بازارهای بورس جهانی تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری بین آمریکا و چین قرار گرفت. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه ای گفته است که مذاکرات تجاری با طرف چینی به زودی از سر گرفته می شود. در آخرین تحول مثبت مربوط به مناقشات تجاری، آمریکا با معافیت موقت برخی محصولات چینی از تعرفه های وارداتی موافقت کرد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۶ درصد کاهش تا ۷۳۲۶.۰۷ واحد پایین رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۱.۰۵ درصدی در سطح ۵۶۳۰.۷۶ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۱.۰۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۳۴۲.۳۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۹ درصد پایین رفت و به ۹۰۹۳.۰۶ واحد رسید.

ریک رایدر- کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه " بلک‌راک" گفت: موضوعات زیادی در جریان است که حواس معامله گران به آن ها هست. از مساله برگزیت گرفته تا مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین و رشد اقتصادی منطقه یورو. فکر می کنم روند پرنوسان بازارها ادامه خواهد داشت.

در وال استریت شاخص‌ها به مانند همتایان اروپایی، عمدتا نزولی بودند تا جایی که شاخص " داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۲۶ هزار و ۹۵۰ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۰۱ درصد ریزش تا سطح ۲۹۹۱.۷۸  واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۰۶ درصدی در سطح ۸۱۱۲.۴۶ واحدی بسته شد.

از سوی دیگر اما در معاملات آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱۴ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۱۱۰.۵ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با صعود ۰.۲۵  درصدی به ۲۶ هزار و ۲۸۷.۷  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت" با افزایش۰.۶۱ درصدی در سطح ۳۹۱۴.۳۵ واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۲۱  درصد کاهش به ۵۸.۳۷ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۰.۵۲ درصدی به ازای ۶۴.۴۳ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۱۸ درصدی به ۱۵۱۹.۵۷ دلار رسید. هر اونس نقره نیز با کاهش ۰.۵۱ درصدی به ازای ۱۸.۶۱ دلار مبادله شد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها