جلد

بیست و یکمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۷۲ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیک آن نیز در سایت رسمی شرکت بورس کالای ایران و پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، در این شماره از دوماهنامه چکیده ای از سخنان وزیر نفت و صمت آمده است. بطوریکه بیژن نامدار زنگنه از جلوگیری از فساد با اهرم بورس کالا سخن گفته و رضا رحمانی از برنامه ویژه برای تامین مالی از بازار سرمایه خبر داده است.

مطلب اصلی این شماره از نشریه گفتگویی با حسین مدرس خیابانی قائم مقام بازرگانی وزیر صمت است که با عنوان «دولت تمایلی به قیمت گذاری دستوری و تثبیتی ندارد» منتشر شده است.

در صفحات ابتدایی، گزارشی با عنوان زیره و زعفران دوقلوهای بازار آتی زیر و بم بازار این محصول را بررسی کرده است.

«۱۰+۶» نیز عنوان گزارش از میزگردی است که با حضور غلامعلی فارغی عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، سید مصطفی صفاری اقتصاددان و علیرضا ناصرپور سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران برگزار شده و به بررسی نقش بورس کالا در اقتصاد بخش کشاورزی و مدرن سازی سازوکار سنتی این بخش به کمک ابزارهای مالی پرداخته است.

«مدرن سازی بخش کشاورزی روی ریل بورس کالا»، «فولاد عرش نشین تالار نقره ای»، «فرش قرمز تالار نقره ای برای زیره سبز» عنوان گزارش های بعدی این نشریه است.

در ادامه، مصاحبه هایی از قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز، نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، کارشناسان بازار سرمایه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور و یک صادرکننده نمونه زعفران کشور در خصوص معاملات محصولات کشاورزی از جمله گندم، زعفران و زیره سبز را می خوانید.

گفتگو با مهرداد اکبریان رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران، رسول خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد و احمد خوروش مدیرعامل فولاد کویر نیز در ادامه آمده است.

«ارتباط معنادار حجم معاملات و رشد تولید» و «تامین مواد اولیه آسان با وجود تحریم ها» عنوان گزارش هایی است که به بررسی بازار پتروشیمی در بورس کالا پرداخته است.

«مدیریت طلایی فرآیند تامین مالی» نیز به موضوع تبدیل دارایی ها به اوراق و توان بالقوه افزایش کارایی بازارها اشاره دارد.

همچنین در این شماره یادداشتی با عنوان «لذت سرمایه گذاری در بازار آتی و آپشن» را می خوانید. پس از آن، گزارش هایی از وضعیت بازارهای جهانی طلا و نفت آمده و «عصر کوپن یا بیت کوین» نیز پایان بخش این نشریه است.

علاقه مندان می توانند فایل کامل نسخه الکترونیک بیست و یکمین شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا را از آدرس ذیل دریافت کنند.

http://www.imereport.ir/d/2019/09/24/0/16411.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها