• ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
  • کد خبر: 29935
مس

قیمت مس در روز دوشنبه اول مهر ماه، با شدت گرفتن تنش‌های دو قطب اقتصادی دنیا، این هفته را با افت ۸۳ دلاری آغاز و کمترین قیمت را در ۱۹ روز گذشته تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، قیمت مس در بورس فلزات لندن اول مهر ماه، با ۱.۴ درصد افت نسبت به روز جمعه، از پنج هزار و ۷۷۸ دلار به پنج هزار و ۶۹۵ دلار رسید، به این ترتیب، قیمت این فلز روز دوشنبه ۱.۳ درصد افت نسبت به هفته گذشته همراه بوده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز دوشنبه اول مهر ماه، با کاهش ۷۷ دلاری نسبت به روز جمعه، از پنج هزار و ۸۰۵ دلار به پنج هزار و ۷۲۸ دلار رسید. قیمت سه ماهه مس در این روز، افت ۱.۳ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته و ۳ درصد افت نسبت به هفته گذشته را تجربه کرده است. در این زمینه نیز قیمت مس با کاهش ۸۳ دلاری در روز دوشنبه، کمترین قیمت را ۱۹ روز گذشته به ثبت رسانده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر نشان می دهد که موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن در روز دوشنبه اول مهر ماه، با کاهش سه هزار و ۶۰۰ تنی نسبت به روز جمعه ۳۱ شهریور ماه، از ۲۸۷ هزار دلار و ۱۵۰ تن به ۲۸۳ هزار دلار و ۵۵۰ تن رسیده است. کاهش چشمگیر قیمت جهانی مس در روز دوشنبه، تحت تاثیر تنش‌های دو قطب اقتصادی دنیا، چین و آمریکا بوده، این تنش‌ها وضعیت اقتصادی اروپا را به سمت شرایط نامطلوب هدایت کرده است و رشد اقتصادی اروپا در حال حاضر، در شرایط خوبی به‌ سر نمی‌برد و افت تقاضا را به همراه دارد. همچنین ترس سرمایه‌گذاران از رکود اقتصادی، می‌تواند بر کاهش قیمت جهانی مس نیز تاثیرگذار باشد.

در روز دوشنبه اول مهر ماه در بورس فلزات لندن پیش‌بینی می‌شود، قیمت سه ماهه مس از قیمت نقدی آن بیشتر باشد در نتیجه مس در این روز در شرایط کانتگو به‌سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز نسبت به روز جمعه ۳۱ شهریور ماه، افزایش ۶ دلار بر تنی را تجربه کرده که این افزایش در روز دوشنبه  ۳۳ دلار بر تن گزارش شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها