gold-investment.jpg

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز (چهارشنبه) تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا که روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی نفت با رشد نسبی روبرو شده بود، امروز نیز در پی کاهش ارزش دلار آمریکا روند صعودی را ادامه داده و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه به بالاتر از ۱۲۵۴ دلار رسیده است که این بالاترین رقم در یک هفته اخیر به شمار می رود.

قیمت طلا روز سه شنبه نیز برای لحظاتی به بیش از ۱۲۵۸ دلار رسیده بود. قیمت طلا در دو روز گذشته در دامنه ۱۲۴۹ تا ۱۲۵۸ دلاری در نوسان بوده است.

تحلیلگران کامرزبانک آلمان اعلام کردند که قیمت طلا در شرایط کنونی می تواند سطح مقاومتی ۱۲۸۳ دلاری را بشکند و در چنین صورتی احتمال دستیابی به هدف ۱۳۲۷ دلاری وجود خواهد داشت.

پس از انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا شاخص ارزش دلار با افت نسبی روبرو شده و به کمتر از ۹۳.۹۳ واحد رسیده است. تازه ترین آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که میزان ساخت و ساز مسکن در این کشور طی ماه مارس با افت ۸.۸ درصدی روبرو شده است و به پایین ترین سطح از اکتبر ۲۰۱۵ میلادی رسیده است.

اعتصاب کارکنان صنعت نفت کویت موجب شد تا قیمت جهانی نفت روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شود و این مساله تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا نیز داشته است.

در بازار سهام نیز شاخص صنعتی داوجونز آمریکا با ۰.۲۷ درصد افزایش به بیش از ۱۸۰۵۳ واحد رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۲۰ دلار افزایش به بیش از ۱۷.۱۳ دلار رسیده که بالاترین رکورد در ۱۱ ماه گذشته به شمار می رود.

به نظر می رسد برگزاری نشست مهم بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم چین برای راه اندازی سیستم مبادله و قیمت گذاری طلا با یوان نیز می تواند در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

 

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها