imagenblogforex00244.png

فدراسیون جهانی بورس‌ها در گزارشی جدید اعلام کرد حجم معاملات ابزار مشتق در بورس‌های جهان طی سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۲ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر اساس گزارش اخیر فدراسیون جهانی بورس‌ها که از بورس‌ها و سامانه‌های تسویه و پایاپای بازارهای بین‌المللی گردآوری شده است، حجم معاملات ابزارهای مشتق بیشتر ناشی از رشد آن در منطقه آسیا - اقیانوسیه است؛ افزایش معاملات این ابزار در منطقه مورد اشاره در سال ۲۰۱۵ به حدود ۳۶ درصد رسید.

معاملات بازارهای مشتق در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار مجددا به سطح معاملات سال ۲۰۱۱ رسید. بیشترین میزان معاملات مربوط به مشتق های سهمی است؛ با این حال، حجم معاملات مشتق های ارز و کالا هم در سال ۲۰۱۵ به ترتیب ۳۷ و ۲۶ درصد افزایش داشت.

بر اساس اسن گزارش، مدیرعامل فدراسیون جهانی بورس ها معتقد است "با توجه به استقبال روز افزون از ابزار بازارهای مالی، شاهد رشد قابل ملاحظه ای در این بخش هستیم.

افزایش حجم معاملات مشتق های کالایی در زمانی که بازارها نوسانات شدیدی را تجربه می کنند، نشان دهنده تلاش سرمایه گذاران برای دستیابی به روش های پوشش ریسک و دستیابی به قیمت های شفاف است. بورس‌ها و بازارهای مالی در این راه به بخش واقعی اقتصاد کمک می کنند. همچنین، به باور رییس بخش تحقیقات فدراسیون، توسعه بازار مشتق ارزی در بورس‌ها، از آن جهت که شاهد تغییر مقصد معاملات از سامانه های غیربورسی به بورس های متشکل هستیم، بسیار جالب توجه است و رویکرد توسعه ای بلند مدت را نوید می دهد.

منبع: بورس تهران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها