طلا

تحلیلگر ارشد موسسه آی اچ اس مارکت بر این باور است که یک عامل مهم می تواند موجب کاهش قیمت طلا شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، " کی سی چانگ" تحلیلگر برجسته موسسه "آی اچ اس مارکت" تاکید کرد: گرچه قیمت طلا به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده است ولی به نظر من این روند صعودی چندان دوام نخواهد داشت.

وی افزود: افزایش تقاضای سرمایه گذاری عامل اصلی رشد قیمت طلا در روزهای اخیر بوده است ولی این روند چندان ادامه نخواهد داشت.

این استراتژیست اقتصادی اظهار داشت: طلا نمی تواند روند صعودی اش را حفظ کند چون رشد اقتصادی جهان رو به کاهش بوده و خطر رکود تورمی به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: تصور می کنم در شرایط کنونی اخبار بدی در بازار طلا وجود دارد و این عوامل موجب کاهش قیمت این فلز گرانبها خواهد شد.

این موسسه سرمایه گذاری در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره رشد اقتصادی جهان را کاهش داده است. ادامه جنگ تجاری و اختلالات موجود در بازار نفت می تواند فشار زیادی را بر رشد اقتصادی جهان وارد کند.

تحلیلگران موسسه آی اچ اس بر این باورند که ریسک رکود اقتصادی در جهان به شدت افزایش یافته است، هم به دلیل جنگ تجاری و هم شوک نفتی.این موسسه پیش بینی کرده است که آمریکا می تواند طی سال های آینده رشد اقتصادی ۲ درصدی را حفظ کند.

این موسسه برای آلمان یک رکود اقتصادی ملایم را پیش بینی کرده است. پیش بینی می شود فعالیت های اقتصادی در ایتالیا نیز با رکود روبرو شود و فرانسه و اسپانیا نیز کاهش رشد اقتصادی را تجربه کنند.

این تحلیلگر موسسه آی اچ اس در ادامه گفت: به خاطر ریسک رکود تورمی، قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به حدود ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید. اجرای سیاست های محرک پولی نیز نخواهد توانست کمکی به افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.

موسسه آی اچ اس پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها