احمد صفری

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بازار محصولات کشاورزی، عرضه کالاهای کشاورزی در بورس کالا را با رشد تولید و اشتغالزایی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر مرتبط می داند.

به گزارش «کالاخبر»، احمد صفری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: بازار محصولات کشاورزی با مشکلات عدیده ای در حوزه قیمت گذاری، حضور واسطه ها و سود کم کشاورزان روبه رو است که اگر مزایای ورود محصولات کشاورزی در بورس کالا از جمله فروش مستقیم محصولات با قیمت واقعی از سوی کشاورزان، کنار رفتن واسطه ها، رشد کیفیت کالاها و دریافت سریع وجه معاملات به کشاورزان آموزش داده شود بدون شک شاهد توسعه بخش کشاورزی و تولیدات خواهیم بود.

افزایش اشتغالزایی در بخش کشاورزی

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌توانیم برای عرضه بیشتر محصولات کشاورزی در بورس کالا انجام دهیم، برقراری هماهنگی میان نهادهای کشاورزی هر استان از جمله اداره کل تعاون و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها با بورس کالاست که این موضوع در نهایت به سود اقتصاد آن استان نیز تمام می شود.

وی افزود: در هر استانی محصولات منحصر به فردی برای عرضه در تالار کشاورزی بورس کالا وجود دارد برای مثال در استان کرمانشاه اگر بتوانیم در بخش محصولات زراعی کشاورزان را به عرضه محصولات شان در بورس کالا تشویق کنیم، در مدت کوتاهی شاهد تقویت اشتغالزایی در استان خواهیم بود چراکه وقتی سود اصلی حاصل از تولید به جیب کشاورز برود، انگیزه برای تولید بیشتر افزایش می یابد و تقاضا برای کار در این بخش بالا می رود.

صفری با بیان اینکه کرمانشاه از جمله استان های کشور با بالاترین نرخ بیکاری است، گفت: آشنایی کشاورزان و جوانان با بورس کالا می توان یک انگیزه خوب برای استان کرمانشاه باشد که در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی و آموزش بیشتر احساس می شود. البته تقویت بورس و عرضه کالاها باید در سراسر کشور از شهر تا روستا رقم بخورد تا سهم تولید از واسطه گری در اقتصاد بخش کشاورزی بزرگتر شود.

ارتباط بورس با کاهش مهاجرت روستاییان به شهر

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان به شهر، کسب درآمد بیشتر است اما به طور حتم اگر مفاهیم بورس در میان کشاورزان و روستاییان نهادینه شود و آنها بتوانند محصولشان را به آسانی و با قیمت واقعی بفروشند، مهاجرت کاهش می یابد و نقش بورس کالا در کل کشور پررنگ تر می شود.

وی در پایان تاکید کرد که باید از طریق رسانه ملی و شبکه های استانی، زمینه آشنایی کشاورزان با بورس کالا را فراهم کرد تا همه آنها با مزیت های بورس کالا آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها