• ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 30238
مس

تولید جهانی مس استخراج شده در شش ماه نخست امسال ۱.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به حدود ۹.۹۲ میلیون تن رسید که عمدتا به دلیل مشکلات جوی در شیلی و اندونزی بود.

به گزارش «کالاخبر»، جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) نشان داد تولید شیلی به دلیل بارندگی‌های شدید در شمال این کشور و عیار پایین‌تر سنگها که روی تولید کلی تاثیر گذاشت، ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

تولید کنسانتره مس اندونزی نیز به دلیل تغییرات معدنکاری در معادن گرسبرگ و باتو هیجائو، به میزان ۵۵ درصد کاهش پیدا کرد.

بازار بین‌المللی مس پالایش شده در نیمه اول سال ۲۰۱۹ با حدود ۲۲۰ هزار تن کمبود عرضه مواجه شد.

گروه مطالعات بین‌المللی مس اعلام کرد با توجه به تغییرات گزارش نشده و وجود ذخایر مس در چین، احتمالا این کمبود به ۱۹۰ هزار تن بالغ می‌شود.

تحلیلگران شرکت "بی ام او کپیتال مارکتس" بر این باورند که مجموع تولید مس ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند. با این حال این کمبود عرضه بدون بهبود تقاضا، روی قیمت‌ها تاثیری نخواهد داشت.

بر اساس گزارش ماینینگ، قیمت مس در اوایل سپتامبر به پایین‌ترین حد مشاهده شده از اواسط سال ۲۰۱۷ تاکنون سقوط کرد که عمدتا به دلیل تداوم جنگ تجاری میان آمریکا و چین بود که بزرگترین مصرف کننده این فلز سرخ در جهان است.

بر مبنای منطقه‌ای، تولید معدنی مس در آسیا شش درصد، در آمریکای لاتین یک درصد و در اروپا سه درصد کاهش پیدا کرد اما در آمریکای شمالی حدود دو درصد و در اقیانوسیه هفت درصد افزایش پیدا کرد و در آفریقا تقریبا ثابت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها