نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۲ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۴۲ سنت رسید

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تولید نفت عربستان پس از حمله روز ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی این کشور موجب کاهش نگرانی ها از افت عرضه در بلندمدت شده است، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت.

دیگر عامل افت قیمت نفت نگرانی ها از رشد ضعیف اقتصاد جهانی و تاثیر آن بر تقاضا برای نفت بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۲ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۴۲ سنت رسید.قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۳۳ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: در بیشتر روزهای هفته بازار تحت تاثیر بازگشت تولید عربستان به وضعیت عادی شاهد کاهش قیمت ها بوده است.

منابع آگاه گفتند ظرفیت تولید نفت عربستان مجددا به ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. حمله به تاسیسات نفتی عربستان در اواسط ماه جاری میلادی موجب شد تا ۵.۷ میلیون بشکه از تولید نفت این کشور متوقف شود و قیمت نفت ۲۰ درصد افزایش یابد، اما با وعده عربستان به از سرگیری تولید، روند رشد قیمت نفت متوقف شد و قیمت ها رو به کاهش گذاشت.

افزایش غیرمنتظره ۲.۴ میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته نیز در رشد قیمت نفت موثر بوده است.

به گفته تحلیلگران، با توجه به عملیات تعمیرات در پالایشگاه های آمریکا، میزان ذخایر در کوتاه مدت باز هم افزایش خواهد یافت و این تاثیری منفی بر قیمت ها خواهد گذاشت.

اینز افزود: کاهش تقاضا برای نفت از سوی پالایشگاه های آمریکایی معمولا موجب افزایش ذخایر می شود و این ریسک کاهش قیمت نفت را بیشتر می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها