• ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر: 30328
اقتصاد کشاورزی

درماه های اخیر بازارهای کالایی دنیا تحت تاثیر تحولات سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است. طبق گزارش های موجود با وجود اینکه تنش ها و تحولات ایجاد شده در مسیر انتقال نفت در خلیج فارس و دریای عمان زمینه را برای افزایش قیمت نفت طلای سیاه در بازار جهانی فراهم کرد، ولی بازار محصولات کشاورزی در دنیا بی سروصدا شاهد روزهای پررونقی است.

به گزارش «کالاخبر»، آمارهای نشان می دهد در نیم کره جنوبی زمین، برداشت محصولات کشاورزی بیش از انتظارها بوده است به طوریکه در سال تولیدی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی تولید دانه های سویا در نیم کره جنوبی زمین۴۸ درصد رشد کرده و نرخ رشد تولید انواع غلات با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است.

تولید گندم در استرالیا نیز بعد از تجربه سه سال متوالی افت تولید، در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی شاهد افزایش  تولید بود، ولی همچنان انتظار می رود در سال جاری قیمت گندم رشد کند. این رشد در استرالیا و کشورهای آسیایی بیش از دیگر مناطق خواهد بود.

طبق این گزارش تغییرات جوی در دنیا هم روی عملکرد بورس کالاهای کشاورزی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی تاثیر گذار خواهد بود. نتیجه این تحولات را می توان در طوفان ها،گردبادها و تحولات منفی مختلفی مشاهده کرد که این روزها شاهد آن هستیم و روی توان تولید محصولات کشاورزی و میزان عرضه آن ها به بازار مصرف اثر دارد.

تنش های اخیر در خاورمیانه  و در مسیر انتقال نفت سبب شد تا قیمت  نفت به عنوان یکی از محصولات اصلی در بازارهای کالایی رشد کند اما در این بین و در شرایطی که بیشتر رسانه ها به تحولات بازار نفت و طلا می پردازند، نباید از بازار پر رونق محصولات کشاورزی در دنیا غافل بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها