میلگرد

معامله گر کارگزاری مدبر آسیا در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» به بررسی روند معاملات امروز تالار محصولات صنعتی بورس کالای ایران پرداخت.

مهدی یاراحمدی در خصوص محصولات عرضه شده طی معاملات روز جاری به خبرنگار «کالاخبر» گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ هزار و ۱۲ تن سبد میلگرد، ۴ هزار و ۴۰۰ تن سبد تیرآهن و ۴ هزار و ۴۰۰ تن تیرآهن عرضه شد که برخلاف انتظارات، معاملات امروز با رونق بیشتری نسبت به هفته های گذشته همراه بود. بطوریکه به نظر می رسد معاملات محصولاتی همچون میلگرد و تیرآهن به واسطه رشد صادرات آن ها با بهبود تقاضا همراه شده و شاهد استقبال خریداران هستند.

وی افزود: در جریان این معاملات ۳۳۰۰ تن سبد میلگرد  ۲۸تا۱۴- مجتمع فولاد خراسان ، ۳۳۰۰ تن سبد میلگرد ۱۴ تا ۳۲ - مجتمع ذوب آهن اصفهان و ۱۰۱۲ تن سبد میلگرد ۱۴ تا ۳۲ - مجتمع فولاد صنعت بناب در بازار مورد معامله قرار گرفت. همچنین دو سبد میلگرد به ترتیب با حجم ۳۳۰۰ و ۱۱۰۰ تن از سوی دو مجتمع فولاد سپید فراب کویر و فولاد ظفر بناب در بازار فروخته شد. 

به گفته وی، تیرآهن ۱۴ تا ۱۸ و سبد تیرآهن مخلوط ذوب آهن اصفهان نیز با استقبال خریداران مواجه شد و کل آن به فروش رسید.

این کارگزار ادامه داد: ۱۰ هزار تن شمش بلوم فولاد کاوه جنوب کیش نیز در حالی در بازار عرضه شد که خریداران کل محصول عرضه شده را جذب کردند.

وی به عرضه کاتد مس و کم عیار شرکت ملی صنایع مس ایران نیز اشاره کرد و گفت: امروز به دلیل کاهش قیمت ها، حدود ۲۵۶۰ تن مس کاتد از ۳۰۰۰ تن محصول آماده برای فروش این مجتمع به قیمت پایه روی تابلوی بورس مورد معامله قرار گرفت.

وی به معاملات شمش آلومینیوم نیز اشاره کرد و در خصوص روند معاملات این گروه گفت: امروز ایرالکو در حالی شمش آلومینیوم در بازار عرضه کرد که با توجه به کاهش نرخ ها در هفته جاری، ۱۸۶۰ تن تقاضا در بازار مشاهده شد و به همین دلیل، عرضه کننده تنها به تقاضای موجود پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها